الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل را با 16 شمارش معکوس بشناسید

الگوریتم های گوگل برای کسانی که در حوزه سئو فعالیت دارند مفهومی آشنا و البته در خور توجه است. چرا که هر وبمستری می داند که در دنیای رقابت برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو، اگر خیلی ها به دنبال رقابت ناسالم و دور زدن قوانین دنیای وب هستند ولیکن گوگل طرفدار کسانی است که برای خود و کاربرانشان اهمیت و احترام قائل هستند.

بدین منظور گوگل روز به روز هوشمندانه تر وبسایت ها را زیر نظر می گیرد تا آن هایی را که برای کاربران مطالب مفیدی را ارائه می دهند با ریز بینی هر چه تمام تر انتخاب و در نتایج جستجو صدر نشین کند. گوگل این وظیفه را با تیزبینی بازرسان خود یعنی الگوریتم های گوگل انجام می دهد.

الگوریتم های گوگل| الگوریتم چیست؟

برای فهم مفهوم الگوریتم های گوگل نخست بهتر است که ببینیم در کل الگوریتم به چه معناست؟ در تعریف استاندارد از الگوریتم اینطور داریم:

الگوریتم مجموعه ای از قوانین برای حل یک مشکل است که بر پایه یک سری مراحل و گام هایی واقع شده است.

در زبان کامپیوتر، الگوریتم ها زمینه ای را برای کامپیوتر فراهم می کنند تا بتواند کار به خصوصی را انجام دهد. به عنوان یک مثال ساده، وقتی از عدد20 تا 50 را 5 تا 5تا می شمریم از یک الگوریتم برای پیدا کردن عدد بعد از 20 و عددهای بعدی استفاده کرده ایم. البته این مثال فقط نمونه ای ساده از الگوریتم است برای اینکه بتوانیم درکی از موارد پیچیده تر در ذهنمان داشته باشیم.

الگوریتم های گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل هم طبق همان تعریفی که برای الگوریتم آوردیم از یک سری قوانینی برای درک آنچه مد نظر گوگل است تبعیت می کنند. مثلاً وقتی کاربری عبارتی مانند “ماندگاری شیر پاستوریزه” را جستجو می کند گوگل با میلیون ها نتیجه روبروست که می تواند به او نشان دهد ولی اینکه از بین میلیون ها نتیجه کدام را انتخاب کند و با چه ترتیبی به عنوان نتیجه مد نظر نشان دهد را، چگونه انجام می دهد؟ این که منظور کاربر از شیر را همان شیر خوراکی درک کند و نتایج مرتبط را به او نشان دهد را چگونه انجام می دهد؟

جواب این است؟ به کمک الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل روشی بسیار پیچیده برای ارائه نتایج جستجو به کاربران دارند که و می توان گفت که این الگوریتم های گوگل مرتباً هم در حال به روز شدن هستند. اگرچه گوگل هیچوقت به طور دقیق این الگوریتم ها را برای عموم نمایان نمی کند ولی حقایقی که در اثر تجربه برای وبمستران به مرور زمان روشن شده است، حاکی از آنست که در واقعیت موارد تأثیرگذاری وجود دارد که می تواند به کسب نتایج برتر در جستجوی گوگل منتهی شود.

به عبارت ساده می توان گفت: هر یک از الگوریتم های گوگل وقتی یک صفحه از وبسایتی را می خوانند با توجه به وظیفه ای که دارند در آن به دنبال صفاتی می گردند که مد نظر آن الگوریتم است و بنابر سهم آن صفحه از صفت یا صفات مورد نظر نمره ای را به آن صفحه می دهند که به مجموع نمرات داده شده سایر الگوریتم ها اضافه می شوند و در نهایت رتبه آن صفحه در مقایسه با صفحات مشابه توسط الگوریتم های گوگل مشخص می شود.

 الگوریتم به روز رسانی ها و مجازات ها
الگوریتم به روز رسانی ها و مجازات ها

الگوریتم های گوگل| به روز رسانی ها و مجازات ها

در ادامه مطلب لیستی از تغییرات الگوریتم های گوگل و آنچه باعث پنالتی شدن سایت شما می شود را برایتان آورده ایم:
به روز رسانی های گوگل هر روز انجام می شود ولی عمدتاً به چشم نمی آیند و این شرکت فقط به روز رسانی های الگوریتمی را تأیید می کند که در نتیجه رتبه بندی سایت ها تأثیر چشمگیری داشته باشند.
 در سال 2002 گوگل با اولین به روز رسانی ها در الگوریتم پاندا و پنگوئن و پنالتی کردن سایت هایی که مطابق با الگوریتم های گوگل رفتار نکرده اند، به همه نشان داد که تا چه اندازه برای کاربران و ایجاد یک فضای مطمئن برای جستجوی آن ها ارزش قائل است.
برای درک بهتر این تغییرات در الگوریتم های گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو، با ما همراه باشید تا لیست کاملی از مهمترین به روز رسانی ها به همراه راه پیشگیری از مجازات و پنالتی شدن توسط گوگل را برایتان بیاوریم.
در ادامه با شمارش معکوس الگوریتم های گوگل همراه ما باشید:
برای اینکه بدانید تغییرات الگوریتم های گوگل چگونه روی ترافیک سایت شما اثر می گذارد در مورد هر الگوریتم برایتان آورده ایم که هر یک  از بروز رسانی ها در چه موردی بوده است و چه خطری دارد و چگونه می توانید از تهدیدهایی که این به روز رسانی الگوریتم برای شما همراه دارد در امان بمانید.

16- الگوریتم های گوگل| الگوریتم بررسی محصول Product review updates

ویرایش: 8 آوریل 2021 برای زبان انگلیسی
هدف: جایزه دادن به محصولاتی که محتوای پرباری دارند
در 8 آوریل 2021 گوگل بهبود سیستم رتبه بندی خود را برای پاداش دادن به سایت هایی که محصولاتی با محتوای غنی دارند، راه اندازی کرد. البته فعلاً فقط برای سایت های انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد. این به روز رسانی باعث گردید که آن هایی که ویژگی های محصولات خود را به دقت برشمرده اند و اندازه گیری ها و هر آنچه که به خریداران برای تصمیم گیری بهتر در مورد خرید محصولات کمک می کند را در معرفی محصول خود آورده اند، نسبت به سایت های زیادی که محصولاتی را با محتوای ضعیف معرفی می کنند در رتبه بندی در اولویت قرار دهد.

چگونه از به روز رسانی بررسی محصول در امان باشیم؟

با رعایت موارد زیر در برابر به روز رسانی بازبینی محصولات محافظت می شوید:
  • بازبینی محتوای بررسی محصولات را با تحقیق دقیق در مورد محصول و تجزیه و تحلیل درباره آن بنویسید.
  • نوشتن را به دست متخصصان امر و یا کسانی که به مطالعه و تحقیق در مورد آن محصول علاقه دارند، بسپارید.
  • بررسی خوب و نوشتن در مورد محصول باید موارد مثبت و منفی محصول را پوشش دهد.
  • نوشته در مورد محصول باید شامل نمونه های توصیفی باشد.
  • در نوشته خود درباره محصول باید اندازه گیری ها و سایر مواردی که خریدار برای تصمیم گیری به دانستن آن نیاز دارد را بیاورید.

اگر موارد فوق را در سایت فروشگاهی خود رعایت کرده اید پس از یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل یعنی الگوریتم بررسی محصول نمره خوبی خواهید گرفت.

15- الگوریتم های گوگل| الگوریتم رتبه بندی قطعه Passage Ranking Update

ویرایش: 10 فوریه 2021 برای زبان انگلیسی
هدف: کمک به رتبه بندی محتواهای طولانی از روی بخش های محتوا
به روز رسانی رتبه بندی قطعه که یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل است، در نوامبر سال 2020 اعلام شد ولی در فوریه 2021 آن هم برای زبان انگلیسی آغاز به کار کرد و البته انتظار می رود که نسخه کامل آن به زودی ارائه شود. گوگل اعلام کرده است که این به روز رسانی فقط 7 درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داده است.
این الگوریتم با هدف کمک به بهبود رتبه بندی صفحات طولانی با رتبه بندی کردن برخی از قسمت ها و بخش های محتوا، برنامه ریزی شده است. اگرچه گوگل هیچ راهنمایی برای بهینه سازی در راستای به روز رسانی این الگوریتم ارائه نداده است اما توصیه کرده است که بر تولید محتوای عالی تمرکز کنید.
چگونه از
برای همسو شدن با این تغییرات بهتر است کمی بیشتر از گذشته روی عناوین و پارگراف ها توجه کنید و به اصلاح ساختاری و مفهومی زیر عنوان ها در محتواهایتان بپردازید تا بتوانید این بازرس تازه وارد از الگوریتم های گوگل را راضی نگه دارید.

14- الگوریتم های گوگل| به روز رسانی الگوریتم هسته Core Algorithm Update

ویرایش: 11 جولای 2019 تا سپتامبر 2020
هدف: بهبود روش ارزیابی سایت ها توسط موتورهای جستجو برای پاداش دادن به سایت هایی که محتوای باکیفیت تولید می کنند.
اگرچه گوگل تغییر در الگوریتم جستجو را بعضاً روزانه انجام می دهد ولی فقط آن هایی را که به طور قابل توجهی بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد، تأیید می کند که در سال چندین بار اتفاق می افتد. گوگل به روز رسانی اصلی الگوریتم هسته خود در 13 ژانویه 2020 را تأیید کرد و آخرین تغییرات آن  را در 4 مه 2020 انجام داد.
از آنجایی که توضیح دقیقی برای تأثیر این الگوریتم بر سایت شما وجود ندارد، پس هیچ توصیه خاصی هم برای حل سریع تغییرات در رتبه شما وجود ندارد. به همین دلیل به طور خلاصه وبمستران گوگل توصیه کرده اند که در بروز رسانی هسته هم مانند سایر الگوریتم های گوگل بهترین راه این است که سایت ها محتوای اصیل و به روز و با کیفیت ارائه نمایند تا وبسایت آن ها برای کاربران واقعاً ارزشمند باشد.
نظر سنجی از متخصصان سئو نشان داده است که با هر به روز رسانی جدید در هسته، تنها کاری که می شود انجام داد این است که بر آمار رتبه بندی سایت ها نظارت کنند و اگر سایتی جریمه شد با استفاده از فاکتورهای پایه سئو، بر محتوا تمرکز کنند و اشکالات لینک ها را برطرف نمایند.

13- الگوریتم های گوگل| رتبه بندی بر اساس نمایه موبایل Mobile-First Indexing

ویرایش: 13 ژانویه 2020، مه 2020
هدف: از آنجا که کاربران امروزه بیشتر از طریق موبایل در گوگل جستجو می کنند، ربات گوگل هم در درجه اول صفحات را با نوع عمل در تلفن هوشمند می سنجد و ایندکس می کند.
در این بین وبسایت هایی که از نسخه هایی متناقض با موبایل استفاده می کنند و یا در دستگاه های تلفن هوشمند عملکرد ضعیفی دارند در خطر قرار گرفتند.
 اینکه کاربران بیشتر جستجوی خود را با تلفن های هوشمند انجام می دهند به این معنا است که بیشتر اطلاعات که در جستجوها ظاهر می شوند از طریق نسخه موبایل سایت ها در اختیار کاربر قرار می گیرد.
برای در امان ماندن از تهدید این عضو از الگوریتم های گوگل باید از طراحی واکنش گرا برای سایت هایی که قرار است به تازگی راه اندازی شوند استفاده کرد و در خصوص سایت های قدیمی که از نسخه های جداگانه موبایل استفاده می کنند اطمینان حاصل کنید که محتواها هم در موبایل و هم در دسکتاپ سازگار هستند. یعنی نوشته ها، تصاویر، پیوندها، داده های متا و داده های ساختاری سازگار هستند.

12- الگوریتم های گوگل| الگوریتم  BERT

راه اندازی: 25 اکتبر 2019
ورود به سیستم: 9 دسامبر 2019
هدف: کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر متن نوشته در جستجو به خصوص در جستجوهای گفتاری
در میان الگوریتم های گوگل، BERT کاربرد هوش مصنوعی است تا ربات ها مانند انسان فکر کنند. این الگوریتم برای درک شدن بهتر زبان گفتار کاربران در عبارت هایی که جستجو می کنند، استفاده می شود. با استفاده از این الگوریتم گوگل مفهوم کوچکترین جزئیات در هر زبان، مانند حروف اضافه را تشخیص می دهد و در مورد کلماتی که چندین معنا دارند مانند شیر در درک منظور کاربر در جستجو با توجه به جمله مرتبط ترین نتیجه را به او نشان می دهد.
این الگوریتم از زمانی که جستجوی صوتی جای جستجوی نوشتاری را گرفت، کمک بزرگی به رتبه بندی در نتایج جستجو کرده است. گوگل در ابتدا این الگوریتم را برای زبان انگلیسی و سپس برای بیش از 70 زبان دیگر به روز رسانی کرد.
 ” BERT یکی از جهش های بزرگ پنج سال گذشته می باشد”
بیخود نیست که گوگل از برت با عبارت بالا یاد می کند چرا که با درک بهتر زبان انسان و دقت در تحلیل آنچه کاربران جستجو می کنند نتایجی را آشکار می سازد که به هدف کاربران نزدیک تر است.
اما اینکه چه کنیم تا از غافله عقب نمانیم؟
وقتی گوگل با بهره بردن از هوش مصنوعی مانند انسان فکر می کند پس باز هم به این نکته کلیدی می رسیم: برای کاربر و به زبان کاربر بنویسیم و برای کاربران محتوای مفید، کاربردی و ارزشمند تولید کنیم. و در نهایت خوشحال باشیم چون گوگل متوجه این تلاش ما می شود.

11- الگوریتم های گوگل| به روز رسانی الگوریتم سرعت Speed Update

ویرایش: 9 جولای 2018
هدف: افزایش رتبه صفحاتی که در تلفن های هوشمند سرعت لود بالایی دارند.
از آنجا که گوگل مدتها قبل نسبت به بروز رسانی جستجوی خود برای تلفن هوشمند اقدام کرده است این سوال پیش می آید که در این الگوریتم جدید از الگوریتم های گوگل چه چیزی مورد توجه گوگل بوده است؟ اینکه سرعت لود صفحه در نمایشگر تلفن همراه را در رتبه بندی لحاظ کند.
گوگل رسماً اعلام کرده است که به روز رسانی Speed Update بر همه سایت ها تأثیر ندارد بلکه فقط سایت ها و صفحات کند را مد نظر قرار می دهد. البته نگران نباشید. قرار نیست که گوگل صرفاً سرعت را در رتبه بندی مد نظر قرار دهد. اگر صفحه ای در سایت خود دارید که در جستجوی یک عبارت کلیدی دارای رنک خوبی هست قرار نیست که با این الگوریتم سریعاً دچار افت رتبه شود. بلکه قرار بر این است که سرعت هم در کنار سایر موارد به رتبه بندی بهتر کمک کند.

10- الگوریتم های گوگل| الگوریتم  Fred

راه اندازی: 8 مارس 2017
هدف: فیلتر کردن نتایج جستجوی بی کیفیت که هدف آن ها صرفاً درآمدزایی از طریق آگهی و تبلیغات تجاری است.
این به روز رسانی از الگوریتم های گوگل، کیفیت کلی محتوا را بررسی می کند و اگر محتوای تولید شده بی مفهوم باشد و در آن از تبلیغات متعدد و نامرتبط استفاده شده باشد آن سایت را جریمه می کند. مطالعات در مورد سایت هایی که تحت تأثیر فِرِد تنزل رتبه پیدا کرده اند نشان می دهد که اغلب آن ها سایت های وبلاگی با محتواهای بی کیفیت و در موضوعات متعدد و متنوعِ ناهماهنگی هستند که با هدف ایجاد درآمد از طریق تبلیغات یا درآمد برای شرکت های وابسته خود بوجود آمده اند.
برای آنکه از خشم Fred در امان بمانید باید از تولید محتوای بی کیفیت کوتاه و بی هدفی که خواننده با خواندن آن هیچ دریافتی از نوشته شما نمی تواند داشته باشد، دست بردارید. همچنین نوشته های خود را به 2000 کلمه برسانید. البته ناگفته نماند نوشتن محتوای هدفمند و با کیفیتی که بیشتر از 2000 کلمه باشد ارزشمندتر است.
همچنین سایت هایی که در نوشته های خود انکر تکست های را می گذارند که با کلیک بر روی آن ها به صفحه ای متفاوت با آن عبارت منتقل می شوید توسط این بازرس برجسته از الگوریتم های گوگل جریمه می شود.
Fred همچنین به ریسپانسیو بودن سایت ها و  تجربه کاربری (User experience) اهمیت می دهد. هر چه سایت شما کاربر پسند تر باشد و کاربر را به ماندن در آن صفحه تشویق کند و او را با تبلیغات بیش از حد و مطالب بی ربط خسته نکند از نظر فِرِد پسندیده تر است.

9- الگوریتم های گوگل| الگوریتم موش کور Possum Update

راه اندازی: 1 سپتامبر 2016
هدف: ارائه نتایج بهتر و متنوع بر اساس مکان جستجو و آدرس کسب و کار
تغییرات الگوریتمی که برای فیلتر کردن جستجوهای محلی به روز رسانی شده اند پوزوم نام گرفته اند. با به روز رسانی این الگوریتم کسب و کارهای رقیبی که در یک محل هستند تحت تأثیر قرار گرفتند یعنی از دو شرکت رقیب در یک ساختمان فقط یکی شانس دیده شدن در جستجوی محلی را پیدا می کند.
همچنین کسب و کارها تحت تأثیر اینکه کاربر از چه محلی جستجو می کند در نمایش صفحات جستجو متفاوت نشان داده می شوند. پس الگوریتم موش کور تعیین می کند که یک کسب و کار در نتایج یک جستجوی محلی نمایش داده شود یا خیر؟
اگر تازه کار هستید و توان رقابت با کهنه کارهای کسب و کار خود را ندارید، از این عضو الگوریتم های گوگل یعنی موش کور می توانید برای دیده شدن در جستجوی محلی استفاده کنید پس روی سئوی محلی خود کار کنید.

8- الگوریتم های گوگل| الگوریتم رنک برین RankBrain Algorithm

راه اندازی: 26 اکتبر 2015
هدف: پردازش بهتر داده ها و ارائه بهترین نتایج بر اساس یادگیری ماشینی
در میان الگوریتم های گوگل رنک برین هم بر پایه هوش مصنوعی می باشد و بر اساس یادگیری ماشین طراحی شده است. یعنی کامپیوتر با استفاده از برنامه هایی بسیار دقیق و بدون استفاده از آموزش بوسیله انسان خود به خود طریقه کارکرد چیزی را یاد می گیرد. با یادگیری ماشینی موتورهای جستجو هر روز بیشتر یاد می گیرند و روز به روز هوشمندتر می شوند.
رنک برین معنی کلمات جستجو شده توسط کاربر را تفسیر و تعبیر می کند و با توجه به جستجوهای پیشین کاربر و علائقی که کاربر از قبل از خود نشان داده است نتایج جستجو را برای او رتبه بندی می کند.
اما موضوع فقط به همین جا خلاصه نمی شود، رنک برین پس از آنکه نتایج جستجو را به کاربر نمایش داد در صدد تحلیل رفتار کاربر بر می آید تا میزان رضایت او را از نتایج بررسی کند. این الگوریتم سایت هایی را که کاربر انتخاب می کند و نرخ کلیک در آن ها، همچنین میزان ماندگاری در آن ها و یا نرخ بازگشت کاربران از آن ها را بررسی می کند. بر اساس این بررسی ها رتبه بندی سایت ها تغییر می کند.

7- الگوریتم های گوگل| به روز رسانی موبایل فرندلی Mobile Friendly Update

راه اندازی:21 آوریل 2015
هدف: ارتقاء رتبه برای صفحاتی که با موبایل سازگار هستند.
این الگوریتم که به الگوریتم موبایل گدون معروف است هدفش این بود که صفحاتی که با تلفن همراه سازگار هستند در نتایج جستجو با موبایل در سطح بالاتری قرار بگیرند. این الگوریتم از الگوریتم های گوگل در جستجو با دسکتاپ هیچ تأثیری نگذاشت.
به روز رسانی موبایل فرندلی در سطح هر صفحه اعمال می شود و اگر یک صفحه ریسپانسیو بوده و سایر صفحات نباشند، آن صفحه در رتبه بندی برای دوستانه بودن با موبایل حائز رتبه می شود و سایر صفحات در جستجو با موبایل رد می شوند. ناگفته نماند که اگر یک صفحه ای به دلیل داشتن محتوای باکیفیت در رتبه بالایی قرار داشته باشد موبایل فرندلی روی آن تأثیر چندانی ندارد.
همانطور که در بالا گفته شد الگوریتم Mobile-First Indexing و موبایل گدون در راستای حمایت از کاربرانی که از تلفن هوشمند برای جستجو استفاده می کنند بوجود آمده اند. البته ناگفته نماند که گوگل برای آنکه درآمد خود در تبلیغات را برای جستجوهای با موبایل از دست ندهد این به روز رسانی ها را انجام داده است.

6- الگوریتم های گوگل| الگوریتم کبوتر Pigeon Update

راه اندازی: 24 جولای 2014 در آمریکا و 22 دسامبر 2014 در انگلیس، کانادا و استرالیا
هدف: ارائه نتایج دقیق تر در جستجوی محلی

این الگوریتم امکان دیده شدن شرکت های محلی را وقتی در جستجو عبارت شهر یا مکان مورد نظر سرچ شود، فراهم می کند. برای اینکه با وجود کبوترِ الگوریتم های گوگل موفق عمل کنید می بایست در فهرست راهنمای مشاغل که رتبه بالایی دارند قرار بگیرید.

تفاوت آن با موش کور در این است که در الگوریتم موش کور امکان دیده شدن شرکت های خارج از محل مورد نظر هم وجود دارد در حالی که در الگوریتم کبوتر چنین نبود. یعنی اگرچه سئو کار برتر در کرج قرار دارد ولی می تواند با کلمه کلیدی سئو در تهران هم برای کسب رتبه رقابت کند.

5- الگوریتم های گوگل| الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird Update

راه اندازی:22 آگوست 2013
هدف: ارائه نتایج مرتبط تر در جستجو با درک بهتر معنای کوئری ها
نام این به روز رسانی از الگوریتم های گوگل، از سرعت و دقت مرغ مگس خوار گرفته شده است.
مرغ مگس خوار یک تغییر عمده در نتایج جستجو بوجود آورد زیرا به جای پرداختن به کلمات کلیدی منفرد به تفسیر و مفهوم کلی سؤالات در جستجوها توجه می کند. این به خصوص در مورد وقتی که کاربر عبارتی طولانی را جستجو می کند بسیار اهمیت دارد. اگر چه کلمات کلیدی مهم هستند ولی مرغ مگس خوار به عنوان یک کل به کل عبارت نگاه می کند و مفهوم و معنای موجود در عبارت را به طور دقیق تری بررسی می کند پس حتی در نتایج جستجو می توانیم شاهد مترادف های کلمات کلیدی نیز باشیم.
با حضور این الگوریتم دیگر زمان پر کردن محتوا با کلمه کلیدی (Keyword Stuffing) به سر رسید. پس به جای استفاده فله ای از کلمات کلیدی وقت آن رسیده است که محتوای با کیفیت تولید کنید و از مترادف ها و مفاهیم نزدیک به کلمه کلیدی هم در نوشته خود استفاده کنید. برای مرغ مگس خوار مهم است که شما چقدر مورد توجه کاربران قرار گرفته اید.
هم چنین دقت کنید که عنوان انکر تست ها را هم طوری انتخاب کنید که به کلمات کلیدی و مفهوم و محتوای نوشته شما مرتبط باشد چون اگر متفاوت با محتوای شما باشد برای گوگل بی معنی و ناخوشایند است.
4- الگوریتم های گوگل| الگوریتم دزد دریایی Pirate Update
راه اندازی: آگوست 2012و بروز رسانی اکتبر 2014
هدف: کاهش رتبه سایت هایی که کپی برداری از ویدئو، تصاویر و محصولات و محتواهای آموزشی می کنند.
دزد دریایی با کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نمی کنند مبارزه می کند. پس اگر بدون اجازه از ناشر اولیه کلیپ، ویدئو،نرم افزار، محصول آموزشی و بازی را منتشر کنید منتظر جریمه شدن توسط دزد دریایی الگوریتم های گوگل باشید.
اگر شما برای تولید یک ویدئو آموزشی و یا یک نرم افزار زحمت کشیده اید و به ازای هر بار دانلود آن درآمدی بدست می آورید مسلماً دوست ندارید کسی آن را کپی کرده و برای تبلیغات در سایت خود به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دهد. نگران نباشید. دزد دریایی با دزدان وب مقابله می کند!
3- الگوریتم های گوگل| الگوریتم پنگوئن Penguin Update
راه اندازی: 24 آوریل 2012 تا 23 سپتامبر 2016
هدف: مبارزه با لینک سازی اسپم و غیر طبیعی

قبل از اینگه گوگل به پنگوئن مأموریت دهد، سایت هایی که لینک های بیشتری داشتند بدون توجه به کیفیت محتوای آن سایت بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گرفتند. اما پنگوئن به سایت هایی که لینک های معتبر و طبیعی داشتند رتبه داد و آن هایی که با روش های کلاه سیاه لینک های ساختگی و اسپم گرفته بودند، سقوط کردند. در ابتدا فقط به لینک های دریافتی برای رتبه بندی توجه می شد ولی بعدها لینک های داخلی و لینک های خروجی هم هدف بررسی توسط پنگوئن قرار گرفتند. در آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل فقط به بی اثر کردن لینک های بی اعتبار بسنده کرده و کمتر به جریمه کردن سایت ها پرداخته است.

توجه داشته باشید که اگر به دلیل لینک های مخرب تنزل رتبه پیدا کرده اید تنها حذف کردن لینک های مخرب کافی نیست بلکه برای جلب اعتماد گوگل باید دست به کار شوید و لینک های طبیعی و معتبر کسب کنید و صبور باشید تا گوگل متوجه پشیمانی شما بشود!

 

2- الگوریتم های گوگل| الگوریتم پاندا Panda Update
راه اندازی: 24 فوریه 2011 و ماهانه به روز رسانی می شود
هدف: مبارزه با محتوای بی کیفیت
در بین الگوریتم های گوگل پاندا خواندن محتوا را دوست دارد ولی از محتوای بی کیفیت، کپی شده و تکراری و پر شده با کلمه کلیدی بدش می آید. پس با آمدن پاندا سایت هایی که محتوای تکراری و کم ارزش تولید می کردند و با پر کردن آن از کلمات کلیدی، سعی در کسب رتبه داشتند، همچنین کسانی که مزرعه محتوا در سایت خود به راه انداخته بودند که پر از محتواهای کوتاه و کم ارزش بود جریمه شدند.
توجه داشته باشید که پاندا فقط کپی بودن محتوا را بررسی نمی کند بلکه برایش کیفیت محتوا اهمیت دارد. پس برای اینکه پاندای آرام و خجالتی را عصبانی نکنید:
  • محتوای کاربردی که به تمام جنبه های موضوع بپردازد و بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد تولید کنید.
  • نکات دستوری و نگارشی را رعایت کنید.
  • ظاهر نوشته را جذاب و کاربر پسند کنید.
  • تحلیل های منطقی و اطلاعات مفید را در نوشته خود بیاورید.
  • از آوردن تبلیغات زیاد که باعث حواس پرتی خواننده می شود پرهیز کنید.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله محتوانویسی برای سایت و تولید محتوا و 4 رمز پنهان در محتوا نویسی را بخوانید.

1- الگوریتم های گوگل| الگوریتم رقص گوگل Google Dance

راه اندازی: شروع استفاده در اوت 2003 و ثبت آن 2014
هدف: به چالش کشیدن سایت ها برای بهترین رتبه بندی در نتایج جستجو
فرض کنید گوگل داوری است که می خواهد به سایت هایی با مطالب و کلید واژه های یکسان نمره بدهد. پس آن ها را در یک رقص آنقدر به چالش می کشد تا بتواند بهترین را انتخاب کند.
گوگل این فرصت را به سایت ها برای دیده شدن می دهد تا از روی رفتار کاربران بتواند آن ها را بسنجد. یعنی برای مدتی شما را به نتایج بالا می آورد. پس اگر در سرچ کنسول گوگل بالا و پایین شدن های ناگهانی سایت خود را دیدید، تعجب نکنید. گوگل می گذارد تا کاربران سایت شما و محتوای آن را بسنجند و با رفتار خود مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن در یک صفحه و اسکرول در آن و رفتن به صفحات دیگر وبسایت شما، کیفیت محتوا و سایت را برای او آشکار کنند.
پس در چالش رقص گوگل هر چه محتوای باکیفیت تر و تجربه کاربری بهتری را به نمایش بگذارید رتبه بالاتری را بدست خواهید آورد و هر چه محتوای شما ضعیف تر باشد که باعث شود کاربران از مراجعه به سایت شما تجربه خوبی نداشته باشند در چالش رقص گوگل تنزل رتبه پیدا می کنید.
با شما همراه بودیم تا هر آنچه که گوگل برای بررسی سایت شما برایش مهم است و به بازرسان خود یعنی الگوریتم های گوگل مأموریت می دهد تا با دقتی هر چه تمام تر آن ها را بررسی کنند، آشنا شوید. اگر در مورد هر یک از الگوریتم های گوگل و عملکرد آن ها در سایت خود سؤال دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  1. منظور از الگوریتم گوگل چیست؟

منظور از الگوریتم گوگل مجموعه ای ربات ها هستند که طبق یک دستورالعمل خاص وبسایت های موجود در بستر اینترنت را بررسی می کنند و به آن ها امتیازات مثبت و منفی می دهند.

  1. معروف ترین الگوریتم های گوگل کدامند؟

از جمله معروف ترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار اشاره کرد.

چه چیزی باعث شد که گوگل الگوریتم های خود را ایجاد کند؟
وجود سایت هایی با محتوای ضعیف و بی کیفیت که فقط با پر کردن کلمات کلیدی در محتوا رتبه بدست آورده بودند و سایت هایی که با روش های کلاه سیاه در لینک سازی کسب رتبه کرده بودند باعث شد گوگل به فکر ایجاد الگوریتم ها بیافتد. مضاف بر آن برای اینکه گوگل بتواند موشکافانه تر سایت ها را رتبه بندی کند نیاز به حضور الگوریتم های خود دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «الگوریتم های گوگل را با 16 شمارش معکوس بشناسید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *