رمز تولید محتوا

تولید محتوا و 4 رمز پنهان در محتوا نویسی

تولید محتوا مراحلی از ایده پردازی و  طرح ریزی، نوشتن و ویرایش محتوای وب سایت است که به منظور بازاریابی دیجیتال موضوعیت پیدا می کند و تهیه می گردد. و شامل نوشتن پست برای وبلاگ، مقاله، متن فیلمنامه برای ویدئو یا پادکست و همچنین به عنوان محتوا نویسی برای صفحات شبکه های اجتماعی نیز می شود.
استراتژی تولید محتوا : اگر قصد دارید استراتژی تولید محتوا را یاد بگیرید حتما این مقاله رو دنبال کنید .

 

 

قفل تولید محتوا
قفل تولید محتوا را با 4 رمز در محتوا نویسی برایتان گشوده ایم

 

چرا تولید و نوشتن محتوای مناسب اهمیت دارد؟

اغلب مردم از شنیدن نوشتن محتوا نوشتن مقاله را در ذهن خود تصور می کند. در هر صورت تولید محتوا یا همان محتوا نویسی فقط برای پست های وبلاگ مهم نیست. در حقیقت محتوا نویسی برای همه انواع مختلف محتوا اهمیت دارد که شامل موارد ذیل می شود:

  • فیلمنامه نویسی
  • خبرنامه های ایمیلی
  • سخنرانی های مهم
  • پست های شبکه های اجتماعی
  • محتوای صفحات وب
  • محتوای صفحات فرود
  • توضیحات محتوای ویدئوهای یوتیوب، آپارات و …

بگذارید اینطور بگویم:

نوشتن اساس تولید هر نوع محتوایی است که قصد دارید تولید کنید و انتشار دهید.

رموز پنهان برای تمرین محتوا نویسی و تولید محتوا اینجاست!

رمز اول: یک طرح کلی ایجاد کنید

ایجاد یک طرح کلی اولین قدم در مراحل خلق و تولید محتوا است.

طرح کلی به دو دلیل اصلی به بهتر شدن محتوای تولید شده شما کمک می کند.

اول اینکه داشتن یه طرح کلی شما رو به این سمت سوق می دهد که به به صورت سازمان یافته فکر کنید نه اینکه هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بنویسید. و این باعث می شود مراحل محتوا نویسی و تولید محتوا سریعتر پیش رود.

دوم اینکه داشتن طرح کلی اغلب به ایجاد ساختار بهتری برای محتوای شما منجر می شود. برای اینکه داشتن شمای کلی به شما اجازه می دهد که به محتوا نویسی از سطح بالاتری نگاه کنید که هنگام نوشتن این غیر ممکن است.

سوم اینکه وقتی شما یک دید کلی از آنچه می خواهید بنویسید، داشته باشید، محتوای نهایی شما تمام نکات اصلی را در بر خواهد گرفت، که شما قبل از نوشتن در فکر خود چیده بودید.

در واقع چگونه می توانید یک طرح کلی مؤثر برای خلق محتوا ایجاد کنید؟

  •  از یک محتوایی که قبلاً عملکرد خوبی داشته است به عنوان راهنما استفاده کنید مثلاً اگر قبلا محتوای خوبی در زمینه آموزش یک نرم افزار داشته اید و بازده خوبی داشته است از همان ساختاری که در محتوا نویسی آن استفاده کرده اید می توانید در نوشتن سایر محتواهای آموزشی نرم افزارها و تولید محتوای ویدیئویی یا تولید محتوای متنی استفاده کنید.
  •  از الگوهای اثبات شده ای استفاده کنید که نویسندگان حرفه ای اغلب از آن ها در نوشتن و تولید محتوا استفاده می کنند.
  •  از محتواهایی که عملکرد بالایی در دنیای وب داشته اند ایده بگیرید. یعنی از ابزارهایی که برای بررسی محتواهای موجود در اینترنت وجود دارند استفاده کنید تا محتوای پرطرفداری را که می توانید به عنوان پایه مطالب اصلی خود در خلق و تولید محتوا استفاده کنید، پیدا کنید.

رمز دوم: محتوایی بنویسید که قابل استفاده باشد و ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد

محتوایی که بسیار خوانا می باشد و دائماً به اشتراک گذاشته می شود یک نوشته عالی است.

یک نوشته ممکنه توسط یک نویسنده برتر دنیا محتوا نویسی شده باشد ولی چون آن پست برای مردم قابل استفاده و خوانا نیست، کسی آن را نخواند.

در این جا چند نکته می آوریم که به شما کمک می کند که محتوای نوشته شده شما برای مصرف کننده راحت و قابل اشتراک باشد:

  • غنی، زیبا و سرگرم کننده بنویسید.

چه درباره  محتوا نویسی بنویسید یا درباره مد، در هر صورت باید نوشته شما توجه مردم را جلب نماید و آن ها را به ادامه خواندن ترغیب کند.

در غیر اینصورت آن ها وب سایت شما را ترک می کنند تا به سراغ مطلب دیگری بروند.

مثلاً با اضافه کردن کمی طنز در تولید محتوای ویدئویی می توانید مانع از ترک مخاطبانتان شوید. یا در خصوص نوشته ها سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.

همچنین می توانید تصاویر و نوشته ها را طوری چیدمان کنید که ظاهر خوانا و جذابی را ایجاد کند.

  • قابل نقل در رسانه های اجتماعی باشد

مطالعات نشان می دهد که تعداد کمی از پست های وبلاگ به اشتراک گذاشته می شوند و یا به آن ها لینک داده می شود. برای افزایش احتمال رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، به مطلبتان نقل قول های قابل اشتراک اضافه کنید.

در تولید محتوای متنی، این می تواند گزاره ای باشد که شما در پست خود برجسته می کنید.

نکته قابل توجه این است که قبل از انتشار مطلب خود اول این نقل قول ها را آماده کنید سپس آن ها را در مطلب خود برجسته کنید.

  • زوایای جذاب و قابل توجه ایجاد کنید

با داشتن 2.3 میلیون پست وبلاگ که هر روز فعال می شود، نمی توانید چیزی عمومی منتشر کنید و انتظار موجی از بازدیدکنندگان را داشته باشید. به جای مطالب عمومی شما باید متن و محتوایی را منتشر کنید که زوایای متقاعد کننده ای داشته باشد.

این زوایا می تواند یک داستان شخصی یا یک موضوع جنجالی برای تولید محتوا باشد.

این انتخاب کاملاً به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی ما می خواهیم مقاله سئو و خدمات سئو چیست؟ را برای کسانی که به تازگی با این مقوله آشنا شده اند بنویسیم آوردن جمله ” برای رتبه 1 شدن چه ارزشی دارد ” در عنوان مطلب می تواند یک نقطه برجسته باشد. و خوانندگان هدف را برای خواندن مطلب متقاعد کند.

رمز سوم: آن را به طور عملی قابل استفاده کنید

در اکثر موارد کافی نیست که محتوای شما سرگرم کننده باشد و یا فقط آموزنده یاشد.

برای اینکه محتوا نویسی برای بازاریابی محتوای شما به درستی عمل کند باید محتوای شما سودمند باشد.

حالا خواهیم گفت چگونه آن را عملی و سودمند کنید؟

  • شامل مراحل گام به گام باشد

اگر فقط شامل لیستی از مواردی باشد که شما از نوشته های دیگر گردآوری کرده اید. کفایت نمی کند.

هنگامی که مجموعه ای از نکات و تکنیک ها را به صورت مرحله ای تنظیم کنید استفاده کردن از نوشته شما بسیار آسان می شود. به عنوان مثال همین کاری که ما در نوشتن این مطلب انجام داده ایم.

  • از مثال استفاده کنید

مثال ها نوشته شما را برای استفاده عملی ملموس می کنند. همین مثال ما در پاراگراف قبل نمونه ای از آن می باشد.

  • محتوای خود را به روز نگه دارید

حداقل سالی یکبار نوشته خود را بازنگری کنید. بودن مثال های تاریخ گذشته و یا اعداد و ارقام و آمار هایی که خیلی از آن ها گذشته است در مطلب شما باعث می شود که محتوا نویسی شما را غیر قابل اعتماد جلوه دهد.

  • نوشته تان را قابل اعتماد کنید

برای کسانی که می خواهند نوشته شما را به اشتراک بگذارند و یا به آن لینک دهند، اول باید بتوانند به محتوای شما اعتماد کنند. علاوه بر طراحی زیبای نوشته، خود نوشته اهمیت بسیار زیادی دارد.

در اینجا چند نکته در این زمینه را برایتان آورده ایم:

  • دستور زبان را در محتوا نویسی و تولید محتوا رعایت کنید.
  • قواعد نگارشی را بدرستی استفاده کنید تا نوشته شما خوانا شود.
  • به منابعی که از آن ها در محتوا نویسی استفاده کرده اید، ارجاع دهید تا معلوم شود که شما برای آنچه در خصوص آن صحبت می کنید، تحقیق کرده اید

رمز چهارم:  از عناوین و مقدمه جذاب و گیرا در محتوا نویسی استفاده کنید

اکثر بازدیدکنندگان فقط 15 ثانیه یک نوشته را می خوانند قبل از اینکه آن را رها کنند و به سراغ مطلب دیگری بروند.

با چنین زمان کوتاهی که در اختیار دارید، سرتیترها و مقدمه به طرز باورنکردنی اهمیت پیدا می کنند.

حال به شما خواهیم گفت که چگونه عناوین و مقدمه ها را برای این منظور درست کنیم:

  • همانطور که در مطالعه 900 میلیون مقاله بدست آمد، عناوین با طول بین 14 تا 17 کلمه به لحاظ اشتراک گرفتن بهترین هستند.
  • برخی از کلمات احساسی را به عناوین خود اضافه کنید تا بر مخاطبانتان تأثیر عاطفی بگذارید.
  • از مقدمه های کوتاه 4 تا 8 جمله ای استفاده کنید

پس به طور خلاصه می توان گغت:

اگر در محتوایی بنویسید که قابل استفاده، سودمند و قابل اعتماد باشد و به صورت ملموس و عملی و با مثال به خواننده کمک کند که منظور شما را بهتر در کند و با عناوین و تصاویر متناسب و جذاب، خواننده را به خواندن ادامه مطلب و ماندن در صفحه سایت شما ترغیب کند، کار خود را به درستی انجام داده اید. پس برای نوشتن چنین محتوایی از امروز با برنامه ریزی و طراحی گام بردارید تا موتورهای جستجو تلاش شما برای بهینه سازی تجربه کاربری را ببینند.

محتوا
محتوا

تولید محتوا عبارتی است که این روزها زیاد شنیده می‌شود به خصوص با آنلاین شدن اغلب کسب و کارها! تولید محتوا گامی اساسی در بازاریابی و جلب مشتری محسوب شده و اهمیت آن بسیار زیاد است. به طوری که می‌گویند آقای بیل گیتس در یک جمله معروف و طلایی محتوا را پادشاه دانسته است!

تولید محتوا | انواع روش های تولید محتوا

تولید محتوا در فرمت‌های مختلف متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی انجام می گیرد و هدف از آن تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل است؛ بگذارید این طور بگوییم که صاحبان کسب و کارها از انواع روش های تولید محتوا برای مقاصد زیر استفاده می کنند: درآمد زایی، بازاریابی، برندینگ و فروش. با این حساب محتوا در کسب و کارهای مختلف جایگاه مهمی داشته به طوری که حتی یک روش بازاریابی به نام بازاریابی مبتنی بر محتوا وجود دارد.

آموزش رایگان تولید محتوا در 6 گام

چنانچه قصد تولید محتوا را داشته و در میان شیوه های گوناگون بازاریابی نوع مبتنی بر محتوای آن مد نظرتان است؛ باید بدانید 6 گام اساسی برای تولید محتوا وجود داشته و  تولید یک محتوای اثر گذار طبق مراحل زیر انجام می گیرد:

  • در ابتدای امر هدف گذاری کنید.
  • سپس به تدوین استراتژی محتوا بپردازید.
  • اکنون نوبت به تولید محتوا می رسد.
  • توزیع و تحلیل گام های چهارم و پنجم از چرخه بازاریابی محتوایی محسوب می شوند.
  • در آخر نیز باید حواستان به اصلاح و به روز رسانی محتوای تولید شده باشد.

تولید هر یک از انواع محتوای متنی، ویدیویی و… جزو روش های هوشمندانه جلب مشتری به حساب می آید. توجه داشته باشید محتوا یک رابطه دو طرفه و مبنی بر احساساتی همچون دوستی با مخاطب برقرار می کند. به خصوص که ذهن انسان در برابر تبلیغات مستقیم گارد دارد؛ و هر تبلیغی را به منزله خرج کردن پول با ارزش و زحمت کشیده اش می داند! در چنین شرایطی محتوا از در دوستی وارد شده و با زبانی نرم و محبت آمیز این گاردهای دفاعی را در هم می شکند.

انواع محتوا بر اساس مخاطب هدف

محتوا را در نگاهی دیگر و بر اساس مخاطبان هدف آن نیز تقسیم بندی می‌کنند. در این صورت باید بگوییم انواع محتوا از نظر مخاطب آن به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • محتوای تهیه شده برای کلیه اقشار جامعه
  • محتوایی که تنها گروهی از مردم را مخاطب قرار می‌دهد.

تهیه محتوا برای مردم عام

چنانچه هر یک از فرمت‌های مختلف محتوای نوشتاری، تصویری، پادکست، اینفوگرافیک و… را برای همه مردم جامعه انجام می‌دهید؛ محتوای شما باید روان، ساده، گویا و عاری از هرگونه پیچیدگی باشد. زیرا هرکسی با هر سن و سال و تحصیلاتی مخاطب شما محسوب می‌شود. معمولاً محتواهایی با مفهوم طنز، خبری، دانستنی‌های عمومی جزو محتواهای عامه پسند به حساب می‌آیند.

تهیه محتوای اختصاصی

همان طور که گفته شد دسته‌ای از محتواها برای افراد خاصی تهیه و تولید می‌شوند.  این محتواها تخصصی بوده و تنها جوابگوی نیاز قشر به خصوصی از جامعه است. از جمله آن می‌توان به مقاله‌های علمی اشاره کرد. طبیعتاً تولید چنین محتوایی نیز دانش و تخصص خاص آن حیطه را می‌طلبد. در این صورت برای تولید و تهیه آن باید به سراغ افراد متخصص بروید. تیم مولتی رایان و سئو کاربرتر انواع محتواهای متنی سایت، محتوای اینستاگرامی و… را توسط کارشناسان مجرب در زمینه‌های مختلف تهیه و ارائه می‌نماید.

 

تولید محتوای متنی

در میان انواع محتوا نوع متنی یا نوشتاری آن یکی از مهم ترین ها بوده و جزو اولین ها محسوب می شود. تولید این نوع محتوا مهارت‌هایی را می‌طلبد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • قدرت نویسندگی و داشتن قلمی روان و جذاب
  • تسلط به کپی رایتینگ
  • طراحی و انجام کارهای گرافیکی
  • رعایت اصول بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)
  • اصول سئو

 

اقسام محتوای متنی

اگر قصد تولید محتوا متنی را دارید بهتر است آشنایی کوچکی با اقسام آن داشته باشید. در یک تقسیم بندی محتوای نوشتاری را بر اساس محل انتشار شامل موارد زیر دانسته اند:

  • مقاله های بارگذاری شده در وب سایت ها
  • ایمیل ها
  • خبرنامه ها
  • پیامک
  • محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی

 

اقسام محتوای متنی بر اساس سبک نوشته

در مبحث محتوا و تولید آن اشراف به تقسیم بندی های مختلف خالی از لطف نیست. به خصوص که با دانستن این تقسیمات راحت تر می‌توان به تولید و تهیه محتوا پرداخت. زیرا دقیقا می‌دانید چه می‌خواهید و قرار است برای چه کسی با چه سبکی و در چه زمینه‌ای محتوا تولید کنید. با این حساب باید بگوییم تقسیم بندی دیگر محتوای نوشتاری بر اساس سبک نگارش آن بوده و به شرح زیر است:

  • عمومی
  • تخصصی
  • مقاله های پژوهشی
  • متون دوستانه و صمیمانه در شبکه های اجتماعی
  • متن های تبلیغاتی
  • مطالب ترجمه شده
  • گزارش ها
  • محصول نویسی
  • رپورتاژ

 

فاکتورهای اساسی در تولید محتوای متنی

نوشتن یک محتوای متنی موفق و کاربر پسند نیازمند توجه به یک سری فاکتورها است. برخی از اساسی ترین فاکتورهایی که باید در تولید محتوای سایت به آن توجه شود به شرح زیر می باشد:

  • کلمه های کلیدی
  • انسجام متن
  • تیترهای جالب و متناسب با نیاز مخاطب
  • ساختار استاندارد و اصولی

 

کلمه های کلیدی

اگر خاطرتان باشد در بیان مراحل بازاریابی محتوا از استراتژی تولید محتوا نام بردیم. منظور از استراتژی آن است که کلمات کلیدی در وهله اول به طور صحیح انتخاب شوند. سپس به صورت بهینه و هدفمند در متن به کار روند. با این حساب مبادا فکر کنید استفاده بی وقفه از کلمه کلیدی موجب بهتر شدن  محتوای شما خواهد شد.

از چگالی و تعداد کلمات کلیدی که بگذریم شناسایی آنها نیازمند صرف زمان و دقت است؛ یعنی برای شناسایی کلمات کلیدی باید آنالیز دقیقی از نیازهای جامعه هدف خود داشته باشید. در ادامه نیز هرگونه تغییر و تحولی در کلمه های جستجو شده را بررسی نمایید. به این ترتیب قادر به ارائه یک محتوای به روز و جالب توجه برای کاربران خواهید شد.

انسجام متن

هر کسب و کاری چه خدماتی، چه تولیدی و فروشگاهی به دنبال فروش بیشتر است. از طرفی بیزینسی موفق و پر فروش خواهد بود که برند خود را در میان مردم جا انداخته و مشتریان ثابت و وفادار داشته باشد. بد نیست بدانید که با تولید محتوای اصولی و حساب شده به راحتی قادر به ساخت برندینگ خود خواهید شد.

مشروط به این که محتوای نوشته شده متنی منسجم داشته باشد. پراکنده گویی، زیاده گویی و همین طور نامربوط گویی هیچگاه شما را در ذهن مخاطب ماندگار نخواهد کرد. در مقابل با تهیه متن هایی منسجم، خاص و منحصر به فرد که به راحتی نیز فهمیده می‌شوند؛ نظر مخاطبان را جلب کرده و برای آنها متفاوت از دیگر رقبای خود می‌گردید.

تیترهای جالب و متناسب با نیاز مخاطب

نیاز سنجی یکی از ارکان مهم در تولید محتوا است که برای کلیه انواع محتوا صدق می کند. از ابتدایی ترین گام های نوشتن محتوا (آنالیز کلمه های کلیدی) گرفته تا تیتر نویسی باید بر اساس نیاز کاربر صورت گیرد. با این حساب در نوشته های خود از عناوین و تیترهای جالب توجه و حتی هیجان انگیز استفاده کنید.

چنانچه در ساخت تیتر و عنوان ابتکار لازم را ندارید و مانده‌اید که چه کنید؛ کارشناسان تولید محتوای سئوکاربرتر قصد دارند یک تکنیک طلایی و بسیار کارآمد را با شما در میان بگذارند. به این صورت که کافی است خودتان را جای مخاطب بگذارید. به عنوان مثال قصد خرید اینترنتی یک پیراهن را دارید و علاوه بر جنس و کیفیت قیمت نیز برایتان اهمیت زیادی دارد.

در نتیجه اولین چیزی که جستجو می‌کنید خرید پیراهن ارزان قیمت است! با چنین رویکردی به راحتی با کاربر همذات پنداری کرده و موفق به نوشتن عناوینی متناسب با نیاز او خواهید شد؛  بنابراین کاربران تنها با مشاهده عنوان محتوا بر آدرس سایت شما کلیک می‌کنند. البته که این تکنیک را باید برای کلیه تیترهای به کار رفته در نوشته خود نیز پیاده کنید.

ساختار استاندارد و اصولی

نوشتن محتوا همچون هر کار دیگری آداب و اصول مخصوص به خودش را دارد. همان طور که پیش تر اشاره شده هیچگاه با ردیف کردن تعداد زیادی از کلمات در کنار هم موفق به تولید محتوای حرفه‌ای نخواهید شد. در حالی که بر اساس استانداردهای محتوا نویسی یک نوشته موفق و بهینه به فاکتورهای زیر نیاز دارد:

  • یک عنوان اصلی جذاب و مهیج
  • چندین تیتر اصلی
  • میان تیترها
  • عکس هایی مرتبط با موضوع
  • نکته‌های برجسته و بولد شده

به کارگیری موارد فوق متنی استاندارد و منسجم را در اختیارتان می گذارد. این متن به وسیله تیترهای اصلی به بخش های مختلفی تفکیک شده و میان تیترها نیز با شکاندن جملات از خستگی ذهنی مخاطب کم می‌کنند. از طرفی گنجاندن چند عکس در نوشته نیز موجب رفع خستگی چشم کاربر شده و به تنوع و جذابیت محتوا می‌افزاید.

بار دیگر یادآور می‌شویم که هدف از تولید هرگونه محتوایی جلب کاربرانی است که در حکم مشتری بالقوه هستند. این مخاطبان با مطالعه مطالب ارائه شده با کسب و کار شما آشنا گردیده و ترغیب به خرید کالا یا خدماتتان می‌شوند؛ بنابراین نباید کاری کنید که مشتری‌های احتمالی‌تان خسته و دلزده گردند.

بلکه شایسته است با انتشار محتواهایی استاندارد و اصولی آنها را به مشتریان وفادار و همیشگی خود تبدیل کنید. البته چنین کاری در عمل دشواری‌های خاص خودش را داشته و دقت، مهارت، صبر و تجربه زیادی را می‌طلبد. با این تفاسیر بسیاری از صاحبان کسب و کارها ترجیح می‌دهند تولید محتوا را به اهلش بسپارند. اگر شما نیز معتقدید که کار باید به کاردانش سپرده شود می‌توانید تولید محتوای سایت خود را از تیم سئو کار برتر بخواهید.

تهیه و تولید محتوای تصویری

محتوای تصویری را به جرئت می‌توان جزو اثر گذار ترین انواع محتوا دانست. به خصوص که بیش از 90% اطلاعات دریافتی توسط مغز به شیوه بصری انجام می‌گیرد. با این تفاسیر اگر می‌خواهید با مخاطبان خود سخن بگویید، ارتباطی دوستانه و وفادارانه با آنها برقرار کنید، افراد را تشویق و ترغیب به خرید از خود کنید و… در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم از تولید و تهیه محتوای تصویری غافل نشوید.

گاهی تنها یک عکس گویاتر و تاثیر گذار تر از هزاران خط نوشته خواهد بود! البته که هنوز هم هیچ یک از روش‌های تولید محتوا نتوانسته‌اند محتوای متنی را از دور خارج کنند؛ اما باز هم نمی‌توان منکر کارایی و اهمیت محتوای تصویری شد. به ویژه که کارشناسان، عصر حاضر را عصر بصری نامیده‌اند! کافی است نگاهی به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بیندازید تا حساب کار دستتان بیاید.

یکی از اقسام محبوب محتوای تصویری اینفوگرافیک است؛ یعنی طرح‌های بصری که انتقال پیام محتوا به مخاطب را بسیار آسان تر از حالت عادی می‌کنند. به خصوص اگر می‌خواهید حجم زیادی از اطلاعات یا اعداد و ارقام را به مخاطبتان نشان دهید. در این صورت تولید اینفوگرافیک‌ها بهترین گزینه ممکن است. البته طراحی این نوع محتوا تسلط نسبی به نرم افزار فتوشاپ را می‌طلبد.

اگرچه با دانلود فایل‌های لایه باز فتوشاپ خودتان نیز قادر به تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک می‌شوید؛ اما چنین کاری ممکن است زمان زیادی از شما را تلف کرده و همین طور به نتیجه دلخواهتان ختم نشود. با این حساب برای تهیه محتواهای تصویری نیز می‌توانید از کارشناسان سئوکاربرتر کمک بخواهید. البته تولید انواع دیگری از محتوای تصویری همچون اسلاید نیز قابل سفارش است.

تولید محتوا در فرمت صوتی

تولید محتوای صوتی خیلی قبل تر از این حرفها وجود داشته است. نشان به آن نشان که برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود به نوارهای کاست پناه می‌بردیم. بازهم اگر عقب تر برویم پای گرامافون و این چیزها به میان می‌‎آید. البته که تهیه محتوا به صورت صوتی در سالهای اخیر کمی کمرنگ شده بود؛ اما با روی کار آمدن پادکست‌ها شاهد رونق مجدد این نوع محتوا بوده‌ایم.

این چنین محتوایی به خصوص برای افراد پر مشغله مناسب است؛ بنابراین اگر می‌خواهید  پیام کسب و کار خود را در سریع‌ترین حالت ممکن به گوش مخاطبانتان برسانید؛ پیشنهاد می‌دهیم برای تولید پادکست اقدام کنید. ناگفته نماند که برای تولید این  نوع محتوا نیز می‌توانید از سئوکار برتر کمک بخواهید.

تهیه و تولید محتوا  ویدیویی

محتواهای ویدیویی در میان مردم آنچنان محبوبیتی دارند که اغلب صاحبان کسب و کارها به فکر ارائه این نوع محتوا افتاده‌اند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام در محبوبیت این نوع محتوا تاثیر فراوانی داشته است؛ اما عوامل مهم دیگری باعث شده تا محتوای ویدیویی بر سایر محتواها ترجیح داده شود. از جمله این عوامل باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتواهای ویدیویی به دلیل گرافیکی بودن جذابیت زیادی دارند.
  • این محتواها سه رکن صدا، تصویر و متن را یکجا داشته و در نتیجه اثر مطلوب تری بر ذهن مخاطبان خواهند گذاشت.
  • از دیگر مزایای محتوای ویدیویی باید به کمتر بودن احتمال کپی آن اشاره کرد. اگرچه کپی کردن از ارزش محتوا می‌کاهد اما انواع محتواهای متنی و… به دفعات کپی و بدون ذکر منبع باز نشر می گردند. در این شرایط روی آوردن به محتواهای ویدیویی را می‌توان راه حلی برای رفع چنین معضلاتی دانست. تولید و تهیه محتواهای ویدیویی از دیگر خدمات سئو کار برتر است که با کیفیتی عالی انجام می‌گیرد. از اینها گذشته برای تولید محتوای متنی سایت که کاملاً یونیک و منحصر به فرد باشد نیز می‌توانید به تیم ما مراجعه کنید.
  • برتری دیگر محتوای ویدیویی در انتشار نامحدود آن است. چرا که یک چنین محتوایی نه تنها در رسانه‌ها و شبکه‌ها اجتماعی گوناگون قابل انتشار می‌باشد؛ بلکه می‌توانید پیام خود را در قالب یک ویدیو برای مخاطبانتان در هر کجای دنیا به نمایش در بیاورید.

 

تولید محتوا اینستا
تولید محتوا اینستا

تولید محتوا در اینستاگرام

همان طور که گفته شد یکی از اقسام مختلف تولید محتوا نوع تصویری آن است. این نوع محتواها اغلب در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شود. اصلاً چرا راه دور برویم همین حالا اگر نگاهی به پیج اینستاگرام خود بیندازید؛ انواع محتوای رنگ و وارنگ عکسی و ویدیویی را مشاهده خواهید. اگرچه بسیاری از افراد تولید محتوای اینستاگرامی با گوشی را به راحتی انجام می‌دهند؛ اما تهیه محتوا برای این شبکه اجتماعی محبوب و پر مخاطب نیازمند یک سری مهارت‌ها است.

از جمله مهارت‌های  مهم و مورد نیاز  برای تولید محتوای اینستاگرامی به شرح زیر است:

  • نوشتن روی تصاویر و ویدیوها (کپشن نویسی)
  • گرافیک ( مهارت گرافیکی شامل کار با ابزارهای فتوشاپ، اپلیکشن‌های موبایل ساخت پست و استوری و… است)
  • ویرایش و ادیت ویدیوها
  • مدیریت صفحه ( پست و استوری گذاری با رعایت زمانبندی صحیح، پاسخگویی به دنبال کنندگان و کارهایی از این قبیل)
  • بررسی آماری پیج از نظر بازخوردها

 

آنچه قصد داشتیم به طور خلاصه در تولید محتوا بگوییم

تولید محتوا در فرمت‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. روی هم رفته انواع محتوا شامل 4 دسته کلی متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی است. این دسته بندی کلی به زیر شاخه هایی همچون اینفوگرافیک، پوستر، کاتالوگ، وبینار و… نیز تقسیم می‌شود. در مجموع هدف از تولید هرگونه محتوایی جلب مخاطب هدف و فروش کالا یا خدمات است؛ بنابراین محتوا را می‌توان ابزاری برای بازاریابی، جذب مشتری، فروش و درآمد دانست.

چنین ابزار مهم و کارآمدی زمانی جوابگو خواهد بود که توسط افراد متخصص و طبق اصول و استانداردهای لازم تهیه شود. با این حساب تولید محتوا را باید به افرادی کار بلد و مجرب بسپارید. تیم سئوکار برتر با نویسندگانی خبره و متخصص آماده تولید انواع محتوا در هر زمینه‌ای است. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن اطلاع از تعرفه‌های قیمت به سفارش محتوای مورد نظرتان بپردازید.

از طرفی انتخاب از میان انواع مختلف محتوا نیز به بررسی‌های فراوانی نیاز دارد. بنابراین اگر تصمیم به تولید محتوا برای کسب و کار خود را داشته اما نمی‌دانید کدام یک از انواع متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی برای شما مناسب‌تر است؛ توصیه می‌کنیم در ابتدا از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید. سپس بر مبنای راهنمایی‌های این کارشناسان و همین طور متناسب با شرایط کاری خود قادر به انتخاب صحیح محتوا می‌شوید.

برای موفقیت در محتوا نویسی مقالات مربوط به مولتی رایان را مطالعه نمایید .

  1. تولید محتوا چیست؟

محتوا مثل بنزین برای ماشین است و باید به صورت مستمر انجام بگیرد تا مخاطبین بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب شوند.

  1. آیا می توان بدون تولید محتوا وبسایت موفقی داشت؟

خیر بدون تولید محتوا به هیچ عنوان نمی توان در بستر اینترنت موفقیتی کسب کرد. تولید محتوا لازمه ی موفقیت یک کسب و کار اینترنتی است.

تولید محتوای سئو شده و منطبق بر قوانین موتورهای جستجو و همین طور الگوریتم های اینستاگرام یکی از پر تقاضا ترین خدمات این روزها محسوب می شود.

در واقع تولید و انتشار محتوای مناسب و اصولی را می توان جزو عوامل بسیار اثرگذار بر موفقیت کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی معرفی نمود.

 

تولید محتوا

تولید محتوا سئو شده فرآیندی مهم در دیده شدن یک کسب و کار و جلب توجه مخاطبین هدف است. این فرآیند آنچنان اهمیت دارد که تقریباً همه مردم می دانند برای موفقیت در بیزینس اینترنتی یا اینستاگرامی خود باید به فکر تولید و انتشار محتواهای درست و حسابی باشند.

منظور از محتوای سئو شده محتوایی با مشخصات زیر است:

  • دارای عناوین درست و بجا به طوری که پس از هر یک الی دو پاراگراف عنوانی نوشته شود.
  • کلمه کلیدی اصلی حتماً در 100 کلمه اول آورده شده باشد.
  • پس از هر چند پاراگراف یک عکس مرتبط گذاشته شود تا کیفیت بصری محتوا بالا برود.
  • آمار و ارقام درج شده در محتوا دقیق و قابل بررسی باشد.
  • افزون بر کلمه های کلیدی یک سری کلمه های مرتبط نیز در متن استفاده شده باشد.
  • از منابع درستی نوشته شود و در صورت استفاده مستقیم از یک منبع حتماً نام آن در انتهای مطلب قید گردد.

تولید و انتشار محتوا یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ بوده و اجرای آن نیازمند برنامه ریزی، استراتژی، تخصص و دقت فراوان است. با توجه به اهمیت و تاثیر فرآیند تولید محتوا بر موفقیت و سودآوری یک کسب و کار، شایسته است این کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

مجموعه سئوکار برتر به عنوان پیشگام در حوزه سئو و تولید محتوا یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات محتوایی محسوب می شود.

به طوری که با مراجعه به این مجموعه همواره می توانید خدمات تولید محتوا در اینستاگرام و تولید محتوا در سایت را از بهترین و حرفه ای ترین متخصصین دریافت کنید.

 

آموزش رایگان تولید محتوا

از اینها گذشته چنانچه به دنبال آموزش رایگان تولید محتوا هستید و قصد دارید به عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه ای مشغول بکار شوید؛  پیشنهاد می کنیم از دوره تولید محتوا رایگان سئوکار برتر استفاده کنید.

اینگونه ضمن دریافت بهترین منابع آموزش تولید محتوا متنی، فرصتی برای بهره مندی از آموزش رایگان تولید محتوا اینستاگرام در اختیارتان قرار می گیرد.

آموزش تولید محتوا

در دوره سئو و تولید محتوا سئوکار برتر همه چیز را درباره تولید، توزیع و انتشار محتوا خواهید آموخت. اینگونه در واقع فرصتی برای شرکت در بهترین و اصولی ترین کلاس تولید محتوا خواهید داشت.

آموزش تولید و انتشار محتوای متنی یکی از مهم ترین سرفصل هایی است که در این دوره به آن پرداخته شده است. به این ترتیب می آموزید که محتواهایی ساده و منسجم بنویسید به طوری که در نهایت سایت شما رتبه مناسبی از گوگل دریافت کند.

آموزش انواع سبک های نوشتاری تولید محتوا

تفاوتی ندارد که تولید و انتشار محتوا را برای سایت انجام می دهید یا پیج اینستاگرامی در هر صورت لازم است به خوبی با انواع سبک های نوشتاری آشنا باشید. در دوره آموزش تولید محتوا سئوکار برتر به خوبی با مهم ترین و کاربردی ترین سبک های محتوانویسی در سایت و اینستاگرام آشنا خواهید شد.

سپس بسته به نیاز و حیطه فعالیت خود قادر به انتخاب هر یک از این سبک ها می شوید. به عنوان مثال اگر هدف اصلی شما از تولید و انتشار محتوا برقراری ارتباط با مشتری و مخاطب است؛ پیشنهاد می کنیم برای سایت و صفحه اینستاگرامی خود از سبک نوشتاری بلاگری استفاده کنید.

یعنی محتواهای متنی خود را به سبک محاوره ای و صمیمانه بنویسید. در حالی که برای وب سایت ها و پیج های تخصصی یا تحلیلی، توصیه می شود در تولید محتواهای آموزشی به سراغ سبک کلاسیک یا کمی ادبی بروید.

در طرح چالش ها، سوال و جواب از مخاطب و مواردی از این قبیل نیز می توانید از سبک محاوره ای کمک بگیرید. بهترین سبک نوشتاری برای تهیه محتوای وب سایت ها و پیج های خدماتی مانند آرایشگری این است که در کمال ادب و احترام اما صمیمانه با مشتریان خود سخن بگویید.

ناگفته نماند چنانچه هدف شما از تولید و انتشار محتوا، جلب توجه موتورهای جستجو و کسب رتبه ای بالاتر از آنها باشد؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا یک نظرسنجی برای مخاطبین خود برگزار کرده و بررسی کنید که آنها با کدام سبک محتوایی شما بیشترین ارتباط را برقرار می کنند.

تولید محتوا
تولید محتوا

سایت های آموزش تولید محتوا

این روزها سایت های آموزش تولید محتوا تعداد زیادی دارند منتها استفاده از منابع آموزشی متعدد ممکن است در شروع کار شما را دچار آشفتگی و سردرگمی نماید. از این رو توصیه می کنیم در ابتدای مسیر آموزش تولید و انتشار محتوای سایت و حتی اینستاگرام تنها از یک منبع کمک بگیرید.

سئوکار برتر به عنوان یکی از بهترین سایت های آموزش تولید محتوا کلیه اصول و قواعد محتوانویسی و همچنین آموزش تولید محتوا اینستاگرام را به شما خواهد آموخت.

با استفاده از آموزش های این وب سایت یاد می گیرید که خلاصه ای گویا و مناسب برای مقالات خود بنویسید. به طوری که مخاطب به طور اجمالی اما دقیق متوجه شود مطلب شما درباره چه موضوعی نوشته شده است.

در این دوره همچنین با اهمیت رعایت قواعد نگارشی آشنا خواهید شد به خصوص که نداشتن غلط املایی یکی از مهم ترین قواعد تولید و انتشار محتوای سئو شده می باشد.

توجه داشته باشید هرچه قواعد نگارشی به طور دقیق تری در محتوانویسی رعایت شود؛ نتیجه مطلوب تری را از موتورهای جستجویی همچون گوگل دریافت خواهید کرد.

از دیگر اصول تولید و انتشار محتوا که در دوره آموزشی سئوکار برتر به آن پرداخته شده اجتناب از بکار بردن بیش از حد کلمه های کلیدی یا همان کیورد استافینگ است.

در غیر این صورت به طور قابل توجهی از کیفیت محتوا کاسته شده و همین موضوع موجب کاهش امتیاز آن نزد موتور جستجوی گوگل می شود.

از نظر اصولی در یک محتوای 800 کلمه ای به طور میانگین مجاز به تکرار 4 الی 5 مرتبه کلمه کلیدی هستید.

 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که گفته شد بخش اعظم دوره آموزش تولید محتوا سئوکار برتر به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته است. در این دوره می آموزید که پیش از شروع به تولید محتوا برای پیج های اینستاگرامی باید یک لیست محتوایی آماده کنید.

محتویات اصلی لیست محتوایی اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

  • تعداد محتواهای مورد نیاز برای هر پروژه
  • تعیین سرشاخه اصلی محتواها
  • مشخص کردن محتواهای زیر شاخه
  • مشخص کردن محتواهایی که شبکه وار به یکدیگر متصل هستند
  • طبقه بندی محتواها بر اساس ویژه، خوب، متوسط و ضعیف

با در دست داشتن یک چنین لیستی براحتی می توانید برای صفحه اینستاگرامی خود محتواهایی مفید و با ارزش را تولید کرده و سپس آنها را در قالب پست منتشر نمایید. به اضافه این که در دوره آموزش تولید محتوا در اینستاگرام کلیه استراتژی های لازم را خواهید آموخت.

بخش مهمی از این استراتژی ها به نحوه توزیع و انتشار محتوا اختصاص می یابد. به عنوان مثال اگر 20 محتوا تولید کرده اید در مرحله انتشار می توانید 10 محتوای ویژه، 4 محتوای خوب، 3 محتوای متوسط و 3 محتوای ضعیف را برای دنبال کنندگان خود به نمایش در بیاورید.

از همه اینها گذشته تولید و انتشار محتوا برای اینستاگرام را باید با توجه به پرسونال برندینگ انجام دهید؛ یعنی همه تلاش خود را به خرج دهید تا محتوای شما مخاطب را با خود درگیر کرده و رفته رفته برند شخصی شما در ذهن دنبال کنندگان نفوذ نموده و تثبیت شود.

دستمزد تولید محتوا

دستمزد تولید محتوا بسته به این که محتوا را برای سایت انجام می دهید یا پیج، نوع محتوا متنی است یا ویدیویی و… محتوا را از ابتدا خودتان تولید می کنید یا بازنویسی و ترجمه شده و مواردی از این قبیل کاملاً متفاوت می باشد.

از همه اینها گذشته هرچه تسلط و مهارت بیشتری در زمینه تولید و تهیه محتوا داشته باشید طبیعتاً دستمزد بیشتری را دریافت خواهید کرد. روی هم رفته تولید کنندگی محتوا جزو شغل هایی است که این روزها بازار کاری نسبتاً پر رونقی دارد.

با این تفاسیر اگر به دنبال ورود به این بازار شغلی قوی هستید پیشنهاد می کنیم همین حالا به سراغ دوره آموزشی تولید و انتشار محتوا سئوکار برتر بروید.

اصول تولید محتوا

در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت بی‌سابقه‌ای گسترش می‌یابند، اصول تولید محتوا با کیفیت مناسب به یکی از اصول اساسی در حوزه دیجیتال مبدل شده است. اصول محتوا نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان، افزایش ترافیک و تبدیل کاربران به مشتریان دارند. در اینجا به بررسی اصول محتوا و نقش آن در بهبود تجربه کاربری و ارتقاء رتبه وب‌سایت‌ها می‌پردازیم.

اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا

ارزش افزوده

اصول تولید محتوا، ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان است. محتوایی که اطلاعات مفید، آموزشی یا سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد، جذب و حفظ مخاطبان را تسهیل می‌کند. ایجاد محتوایی که به مشکلات و نیازهای مخاطبان پاسخ دهد، ارتقاء قابلیت محتوا را به همراه دارد.

هدفمندی

اصل دوم دراصول تولید محتوا ، هدفمندی است. محتوا باید به طور واضح و دقیق به هدف نهایی یا اهداف کسب‌وکار هدایت شود. این اصل به ایجاد محتوای متناسب با نیازها و انتظارات مخاطبان کمک می‌کند.

اصالت

اصالت یکی از اصول تولید محتوا در ایجاد متن می باشد. محتوای اصیل و منحصربه‌فرد به کاربران ارزش بیشتری ارائه می‌دهد و به عنوان منبع قابل اعتماد شناخته می‌شود. کپی‌برداری از محتوای دیگران و عدم ارائه محتوای منحصربه‌فرد می‌تواند به افت اعتبار و شناسایی وب‌سایت کمک کند.

قابلیت خواندن و درک

محتوای قابل خواندن و درک برای تأثیرگذار بودن اوصول تولید محتوا می باشد. ساختار منطقی، استفاده از عناصر گرافیکی مناسب و ارائه اطلاعات به شکل واضح از جمله اصولی هستند که به خوانندگان کمک می‌کنند محتوا را به راحتی درک کنند.

به‌روزرسانی مداوم

اصل پنجم اصول محتوا، به‌روزرسانی مداوم است. محتوا باید با پیشرفت‌ها، تغییرات بازار، و نیازهای جدید مخاطبان همگام شود. به‌روزرسانی منظم محتوا به کسب‌وکار کمک می‌کند تا همیشه جذاب و جاری باقی بماند.

سؤالات و پاسخ‌ها

اصل ششم اصول محتوا، ارتباط فعال با مخاطبان است. ایجاد محتوایی که به سوالات متداول مخاطبان پاسخ دهد، ارتباط موثرتری را ایجاد می‌کند و اعتماد مخاطبان را بهبود می‌بخشد.

اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا
بخش پایانی

در نهایت،اصول تولید محتوا برای هر شخص یا شرکتی که می‌خواهد در دنیای دیجیتال موفق باشد، حیاتی هستند. ایجاد محتوای با ارزش، هدفمند، اصیل، قابل خواندن، به‌روزرسانی مداوم و با توجه به سؤالات و نیازهای مخاطبان، کلید سفر به موفقیت در دنیای محتوا است. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *