سئو کار

آموزش سئو – سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه – سئوکار

سئوکار : سئو یعنی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم به طوری که در نهایت رتبه بالایی در نتایج جستجو بدست آوریم. منظور اصلی از سئو را باید بهینه سازی وب سایت و محتوای آن دانست. به این ترتیب موتورهای جستجویی همچون گوگل سایت و محتوای سئو شده را شناسایی کرده و آن را در نتایج جستجو به نمایش در می آورند.

سئوکار
سئوکار

سئو

این روزها موتورهای جستجویی همچون گوگل نقشی حیاتی در زندگی مردم ایفا می کنند. از خرید یک وسیله کوچک گرفته تا دریافت اطلاعات در حوزه های مختلف و سفارش خدمات گوناگون و… همگی به صورت آنلاین انجام می گیرد. حتماً خودتان نیز برای تامین نیازهایتان بارها به جستجو در گوگل پرداخته اید. چند بار پیش آمده که نتایج جستجو در صفحه های دوم، سوم و… گوگل را نیز چک کنید؟!

غالب کاربران در همان صفحه اول نیز جز یک الی دو سایت ابتدایی به بقیه سایت ها حتی نگاهی هم نمی اندازند. زیرا به طور تجربی می دانند که بهترین سایت در همان صدر نتایج جستجو به نمایش در خواهد آمد. اینجا است که کاربرد اصلی سئو خودش را نشان می دهد! در واقع یک سئوکار با پیاده سازی اصول سئو موجب بالا رفتن رتبه سایت و محتوای آن در میان نتایج جستجو می شود. به این ترتیب احتمال ورود کاربران به وبسایت شما افزایش خواهد یافت. به تبع آن نیز درآمد و سودآوری بیشتری در انتظارتان خواهد بود.

البته برای دستیابی به چنین نتایج مطلوبی باید به سراغ بهترین سئو کار بروید. منتها این روزها افراد و شرکت های فراوانی در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند. همین موضوع شناسایی قویترین سئو کار را دشوار کرده است. در این شرایط توصیه می کنیم خدمات سئو کار را تنها از مراجع معتبر بخواهید. با این تفاسیر برای بهبود بخشی به سئو سایت خود همواره می توانید روی سئو کار برتر حساب کنید. این تیم حتی در زمینه آموزش سئو نیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

خدمات سئو کار
خدمات سئو کار

تعریف سئو

در تعریفی ساده و قابل فهم از سئو می توان آن را شامل یک سری تکنیک های متنوع دانست؛ یعنی  راه و روش هایی برای نمایش بیشتر وب سایت شما در نتایج جستجو! تکنیک های سئو از جهات مختلف قابل تقسیم بندی هستند. به عنوان مثال برخی از آنها در داخل سایت پیاده شده و  سئو داخلی نامیده می شوند. در مقابل دیگر متدهای سئو خارج از سایت اجرا شده و به آن سئو خارجی می گویند؛ یعنی کارهایی همچون لینک سازی و…

سئو سایت و انواع آن

کارشناسان حوزه وب و سئو در یک تقسیم بندی از سئو سایت آن را شامل سه روش زیر دانسته اند:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری

روش های نامبرده شده تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها و بیان وجوه تمایز آنها خواهیم پرداخت.

سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید از روش ها و اصولی کاملاً قانونی و حتی می توان گفت اخلاقی برای بهبود سئو سایت استفاده می شود. بگذارید این طور بگوییم سئو کلاه سفید در وهله اول کاملاً بر اساس قوانین موتورهای جستجو انجام می گیرد. از طرفی تمرکز اصلی این روش بر رضایت کاربر است. با این تفاسیر برای این که سئو کلاه سفید شما را به نتایج دلخواه برساند باید زمان بگذارید، تولید محتوا کنید، سرعت سایت را افزایش دهید و … مهم تر از همه این که صبور باشید!

سئو کلاه سیاه

تکنیک هایی که در سئو کلاه سیاه بکار می رود در واقع قوانین موتور جستجوی گوگل را دور می زند. اساس این روش سئو را باید فریب دادن بدانیم. زیرا در این نوع سئو سایت به رضایت کاربر هیچ توجهی نشده و سئوکار اقدام به دستکاری الگوریتم های گوگل می کند. در نهایت امر نیز با سرعت زیادی می توان رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کرد.

منتها به همان سرعت نیز امکان سقوط و تنزل رتبه وجود دارد. به اضافه این که بالاخره گند این زرنگ بازی درآمده و سایت خطاکار توسط گوگل پنالتی می شود. چرا که گوگل در فواصل کوتاه الگوریتم های خود را بروز رسانی کرده و هر روز هوشمندتر از روز قبل می شود.

سئو کلاه خاکستری

روش دیگری برای سئو سایت وجود دارد که چیزی ما بین کلاه سفید و سیاه است. یعنی اگرچه بر طبق قوانین و مقررات موتور جستجوی گوگل به سئوی سایت خود نمی پردازید؛ اما از آن طرف هم دست روی تکنیک های غیر مجاز گوگل نمی گذارید. با این تفاسیر سئو کلاه خاکستری عواقب کلاه سیاه را به همراه ندارد.

اما نباید آن را کاملاً ایمن و مناسب دانست. زیرا به کارگیری تکنیک های سئو کلاه خاکستری ریسکی بوده و ممکن است به نتایج ناخوشایند زیر منتهی شود: سقوط سایت به صفحات آخر  نتایج جستجو، پنالتی شدن سایت و…

 

نحوه عملکرد موتورهای جستجو را برای انجام سئو بشناسیم

همان طور که گفته شد هدف از سئو کردن یک سایت جلب توجه موتورهای جستجو است. به همین منظور قصد داریم توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو ارائه دهیم. به طور کلی موتورهای جستجویی همچون گوگل 3 فعالیت کلی زیر را در خصوص سایت های مختلف انجام می دهند:

  • کراول ( crawel)
  • ایندکس (Index)
  • رتبه بندی سایت ها

کراول ( crawel)

کراول یا خزش یعنی خزنده های گوگل به بررسی محتوا و کدهای هر آدرس URL  پیدا شده از سایت شما می پردازند. بگذارید این طور بگوییم گوگل کلیه صفحات در دسترسش را بررسی می کند و اگر آن را مناسب یافت به آن سایت خزش می کند.

ایندکس (Index)

منظور از ایندکس کردن این است که گوگل به وب سایت شما خزش کرده و در لیست خود جایگاهی برای آن در نظر می گیرد. پس از آن گوگل تعیین می کند که سایت شما با کدام کوئری به نمایش در بیاید. منظور از کوئری نیز همان کلمه و عباراتی است که توسط کاربران در کادر جستجوی گوگل نوشته می شود.

 

رتبه بندی سایت ها

در گام بعدی سایت هایی که برای کوئری مورد نظر پاسخ مناسبی داشته اند از دیگر سایت ها جدا می شوند. این وب سایت ها الویت بندی شده و بر اساس بهتر و با کیفیت تر پاسخ دادن به نیاز کاربر رتبه بندی می شوند. البته رتبه بندی سایت ها بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام می گیرد. این فاکتورهای تأثیر گذار در رتبه بندی را می توان در 3 دسته بندی کلی به شرح زیر طبقه بندی کرد:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
رتبه بندی سایت ها
رتبه بندی سایت ها

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال شامل آن اقداماتی می شود که یک سئو کار در زمینه های زیر انجام می دهد: بخش های فنی، زیرساخت سایت، کدنویسی و ربات ها. توجه داشته باشید بررسی زیر ساخت های سایت و رفع مشکلات احتمالی جزو مهم ترین خدمات سئوکار برتر محسوب می شود. زیرا به این ترتیب از امتیازات زیر بهره مند خواهید شد:

  • ربات های موتور جستجوی گوگل و … راحت تر می توانند به سایت شما خزش ( Crawel) کنند.
  • سایت هایی با زیر ساخت قوی و مناسب موجب افزایش رضایت کاربر می شوند.

پارامترهای قابل توجه در سئوی تکنیکال

ذکر دو مزیت فوق کافی است تا به اهمیت سئوی تکنیکال پی ببرید. سئو سایت چه تکنیکال و چه داخلی و خارجی باید توسط سئو کار متخصص انجام شود. قویترین و بهترین سئوکار در پیاده سازی سئوی تکنیکال باید پارامترهایی را در نظر بگیرید. مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • سرعت لود شدن سایت
  • بکارگیری صحیح زبان های نشانه گذاری
  • ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت
  • ایمنی سایت و حفاظت از اطلاعات کاربران
  • دریافت گواهی نامه SSL
  • ایجاد سایت مپ ( Sitemap )
  • اصلاح لینک های شکسته و…

سرعت لود شدن سایت

با کمی دقت و توجه بر آنچه گفته شد در می یابید که هدف اصلی از سئو کردن سایت و امتیاز دهی موتورهای جستجو و… تنها یک چیز است؛ رضایت و خشنودی کاربران! بر اساس بررسی های انجام گرفته بیش از نصف کاربران تنها 3 ثانیه برای لود شدن سایت مورد نظرشان صبر می کنند.

با این حساب فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا دل کاربر را  بدست آورده و سایت خود را به او بشناسانید. بنابراین سئو کار  برتر در اجرای سئوی تکنیکال توجه ویژه ای به بالا بردن سرعت سایت داشته است. زیرا هر چقدر هم که یک سایت محتوایی قوی و محصولاتی با کیفیت داشته باشد.

اگر صفحات آن با سرعت مناسبی بالا نیاید باعث ترک سایت توسط کاربر می شود. به تبع آن نیز کاربران به سایت های رقیب راه یافته و چه بسا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از سایت رقبا خریداری نمایند. بی توجهی به سرعت سایت موجب کاهش درآمد و سودآوری شده و در مدتی کوتاه ضرباتی جبران ناپذیر به بدنه کسب و کارتان وارد خواهد کرد.

بکارگیری صحیح زبان های نشانه گذاری

در طراحی و راه اندازی یک سایت از زبان های مختلف برنامه نویسی می توان کمک گرفت. اما در نهایت آنچه اهمیت دارد کدهای HTML هستند. زیرا این کدها به عنوان خروجی در مروگر برای کاربران به نمایش در خواهند آمد؛ بنابراین با سپردن طراحی سایتتان به ما از این بابت نیز آسوده خاطر خواهید بود؛ چرا که تیم ما از تگ هایی استفاده می کند که برای موتورهای جستجو قابل فهم باشند.

ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت

وقتی از ریسپانسیو بودن یک سایت صحبت می شود؛  یعنی آن سایت نمایشی صحیح، منظم و بدون بهم ریختگی در کلیه پلتفرم ها داشته باشد. لازم به ذکر است که اندازه صفحه نماش هر یک از دستگاه های کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت متفاوت با سایرین است. با این تفاسیر هر سایتی برای نمایش صحیح در کلیه دستگاه های نامبرده شده باید بهینه سازی شود. در غیر این صورت آنچه عایدتان می شود کاربرانی ناراضی و به تبع آن پایین آمدن رتبه سایت در نتایج جستجو است.

ایمنی سایت و حفاظت از اطلاعات کاربران

در مبحث سئو تکنیکال امنیت سایت نیز پارامتر قابل اهمیتی است.  به این موضوع به خصوص باید در زمان طراحی سایت توجه شود؛ چرا که در غیر این صورت پس از راه اندازی و شروع به کار سایت مشکلات فراوانی گریبان گیرتان خواهد شد! امن و ایمن بودن یک سایت نه تنها موجب بالا رفتن اعتبار و ارزش آن می شود بلکه به مذاق گوگل نیز حسابی خوش می آید.

کافی است  وب سایت شما قابل نفوذ و هک باشد بلافاصله رتبه آن نزد گوگل کاهش خواهد یافت. زیرا هرچه نباشد پای اطلاعات شخصی کاربران نیز مطرح است. بنابراین نباید از حفظ ایمنی و امنیت سایت خود غافل شوید. البته باز هم می توانید این کار را به ما یعنی بهترین و قویترین سئو کار محول نمایید.

دریافت گواهی نامه SSL
دریافت گواهی نامه SSL

دریافت گواهی نامه SSL

در سئوی تکنیکال بهترین و قویترین سئوکار برای دریافت گواهی نامه SSL نیز اقدام می کند. این گواهی نامه در واقع نوعی پروتکل امنیتی است و دریافت آن موجب افزایش سطح امنیت سایت شما خواهد شد. پس از دریافت گواهی نامه SSL آدرس سایت با https شروع می شود. در حالی که آدرس سایت های فاقد این گواهی نامه با http آغاز می گردد.

در خصوص نحوه عملکرد گواهی نامه SSL باید بگوییم هنگامی که کاربران برای ثبت نام، ایجاد حساب کاربری و… فرم های اطلاعاتی سایت شما را پر می کنند؛ این پروتکل وارد عمل شده و داده های درج شده توسط کاربر را رمز گذاری می کند.

رمز گشایی این پروتکل تنها از طریق وب سایت مقصد امکان پذیر است؛ یعنی هیچ هکری قادر به رمز گشایی نخواهد بود و به فرض نفوذ و دسترسی به این داده ها تنها با مجموعه ای از دیتاهای غیرقابل فهم مواجه خواهد شد. می بینید که SSL یک تنه امنیت سایت را به طور قابل توجهی بالا می برد؛ یعنی همان چیزی که خوشایند گوگل و دیگر موتورهای جستجو است.

با این حساب طبیعی است که داشتن SSL تاثیرات مثبتی بر رتبه سایت بگذارد. لازم به ذکر است که دریافت گواهی نامه SSL نیازمند احراز هویت است. پس از احراز هویت نیز گوگل شما را به عنوان یک سایت معتبر خواهد شناخت که استحقاق افزایش رتبه را دارد.

ایجاد سایت مپ ( Sitemap )

از دیگر خدمات ما در زمینه سئو تکنیکال می توان به ایجاد سایت مپ ( Sitemap ) اشاره کرد. سایت مپ در حقیقت فایلی با پسوند  xml است که کلیه صفحات سایت را در خود جای می دهد. از آن سو خزنده های موتور جستجو به طور مداوم به این سایت مپ  ها خزش می کنند. به این ترتیب قادر به شناسایی و یافتن صفحات جدید هر سایت می شوند. با ایجاد یک سایت مپ گوگل راحت تر می تواند به سایت شما کراول یا خزش کند. به تبع آن نیز سایت شما بدون هیچ دردسری ایندکس شده و رتبه آن بالا می رود.

رفع همنوع‌ خواری (Cannibalization)

یکی از مسائلی که قویترین و بهترین سئو کار همواره آن را در سئوی تکنیکال مورد توجه قرار می دهد؛ احتمال وقوع همنوع‌ خواری (Cannibalization) در سایت ها است. همنوع خواری زمانی رخ می دهد که صفحاتی با URL های متفاوت اما کلید اصلی واحد داشته باشیم. منظور از کنیبالیزیشن این است که پس از جستجوی یک کلمه کلیدی دو یا چند صفحه از سایت شما به نمایش در بیاید.

در واقع میان صفحات خودتان رقابت پیش خواهد آمد. همنوع خواری اغلب در فروشگاه های اینترنتی دیده می شود. یعنی سایت هایی که محصولات مشابهی را با یک سری تفاوت های جزئی به فروش می رسانند. توجه داشته باشید Cannibalization یا همنوع خواری به بلعیدن صفحات یک سایت توسط یکدیگر منجر می شود. همین موضوع نیز تاثیر منفی بر رتبه سایت می گذارد.

اصلاح لینک های شکسته

گاهی ممکن است بنا بر هر دلیلی اقدام به حذف برخی از صفحات سایت خود نمایید. در این صورت چنانچه کاربران URL صفحه حذف شده را مستقیماً جستجو کنند؛ یا این صفحه در نتایج جستجوی گوگل برایشان به نمایش در بیاید؛ پس از کلیک روی آن با ارور  404 not found سر و کار خواهند داشت. چنین لینک هایی را broken links یا همان لینک های شکسته می نامند.

باید توجه داشت نمایش صفحه هایی با این گونه ارورها هر بار از اعتبار و رتبه سایت کم خواهد کرد. در این شرایط کافی است خدمات ما را سفارش دهید؛ چرا که بهترین و قویترین افراد دست به کار شده و به بررسی کامل سایت شما می پردازد. پس از یافتن لینک های شکسته نیز آنها را روی صفحه های مشابه ریدایرکت می کند. به این ترتیب گام مهم دیگری  در جهت تقویت زیر ساخت های فنی سایت شما انجام خواهد گرفت.

سئو داخلی

سئو  داخلی شامل آن دسته از خدمات سئو کار برتر است که درون سایت انجام می گیرد. قوی بودن سئو داخلی موجب افزایش اعتبار وب سایتتان خواهد شد. منتها مشروط به این که بهبود بخشی سایت خود را به افرادی متخصص و کار بلد بسپارید. توجه داشته باشید سئو داخلی به طور کامل حول محور رضایت کاربر می چرخد. در واقع در پیاده سازی سئوی داخلی باید پارامترهایی را مورد توجه قرار دهید که خوشایند گوگل و موتورهای جستجو است؛ چرا که این موتورهای جستجو به دنبال افزایش رضایت کاربر و پاسخگویی صحیح به نیازهای او هستند.

موارد مهم در سئو داخلی

چنانچه سئو سایت خود را به بهترین و قویترین سئوکار محول نمایید دیگر هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت. زیرا تیم ما تسلی کافی بر بهبود رتبه سایت داشته و سئو داخلی را با توجه به موارد مهم زیر انجام می دهد:

  • تولید محتوای یونیک و مفید
  • درج کلمه کلیدی اصلی در ابتدای متن محتوا
  • آوردن عنوان در تگ H1
  • توجه به تیترهای داخلی محتوا
  • رعایت چگالی کلمه کلیدی اصلی
  • توزیع متناسب کلمه کلیدی اصلی
  • استفاده از تگ تایتل جالب و مهیج
  • استفاده از اسکیمای سوالات و…

تولید محتوای یونیک و مفید

دستیابی به رتبه بالا در گوگل بدون تولید محتوای درست و حسابی هرگز انجام پذیر نخواهد بود. از گذشته تا به امروز موتورهای جستجویی همچون گوگل در امتیاز دهی به سایت ها توجه ویژه ای به محتوای آنها داشته اند. اگر شما  نیز می خواهید سایتتان رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشد؛ باید دست بجنبانید و به سراغ تولید محتوا بروید. اما نه هر محتوایی بلکه محتواهای یونیک، مفید، جامع و البته جدید! هرچه محتوای تولید شده قوی تر و کاربردی تر باشد بیشتر مورد پسند گوگل نیز قرار خواهد گرفت.

درج کلمه کلیدی اصلی در ابتدای متن محتوا

از دیگر اصول سئو داخلی این است که کلمه کلیدی اصلی خود را در میان 100 کلمه ابتدایی متن بیاورید. کافی است یک محتوای استاندارد و اصولی بنویسید. آنگاه می بینید که کلمه کلیدی اصلی شما خود به خود در قسمت اولیه متن بکار رفته است. البته نوشتن یک محتوای استاندارد و اصولی دانش و تجربه خاصی را می طلبد. اگر فکر می کنید از پس آن بر نمی آیید همواره می توانید تولید محتوای سایت خود را به مولتی رایان که سایت تخصصی مجموعه سئو کار برتر در محتوا نویسی برای سایت است، بسپارید.

به ویژه که پاراگراف ابتدایی هر محتوایی برای گوگل اهمیت زیادی دارد. حتی کاربران نیز پس از مطالعه اولین پاراگراف است که راجع به ادامه مطالعه یا گذشتن از آن تصمیم می گیرند. با این تفاسیر نخستین پاراگراف یک محتوا باید به نحوی نوشته شود که برای گوگل و کاربران خوشایند باشد.

آوردن عنوان در تگ H1
آوردن عنوان در تگ H1

آوردن عنوان در تگ H1

تگ H1 جزو تگ های مهم برای گوگل است چرا که از طریق آن به موضوع محتوا پی می برد. در واقع می توان این طور گفت که تگ H1 چیزی شبیه به تگ title است. با این تفاوت که محدوده عملکرد کوچک تری دارد. با این حساب حتماً باید عنوان اصلی خود را در تگ H1 بکار ببرید. البته پلتفرمی همچون وردپرس به طور اتوماتیک این کار را انجام می دهد.

توجه به تیترهای داخلی محتوا

تیترهای بکار رفته درون محتوا همگی جزو تگ های  heading محسوب شده و از 1 تا 6 شماره گذاری می شود. هرچه از تگ H1 به سوی H6 برویم از اهمیت آن تیتر کاسته شده و احتمال جستجوی آن توسط کاربر کمتر است. با این حساب برای بهبود رتبه سایت خود باید به تیترهای داخلی محتوا نیز توجه کنید؛ یعنی شماره هر تیتری را بر اساس اولویت آن انتخاب نمایید.

 

 

رعایت چگالی کلمه کلیدی اصلی

منظور از چگالی کلمه کلیدی اصلی دفعات تکرار این کلمه در متن محتوا است. این دفعات برای گوگل اهمیت زیادی داشته و مستقیماً بر رتبه سایت اثر می گذارد. بر اساس نظر کارشناسان مولتی رایان بهتر است چگالی کلمه کلیدی شما در کل محتوا 1.5 الی 2 درصد باشد.

توزیع متناسب کلمه کلیدی اصلی

یک متن سئو شده یعنی کلمه کلیدی اصلی و فرعی در بخش های مختلف آن به طور متناسب توزیع شده باشد؛ بنابراین اگر تنها یک بخش از متن خود را سرشار از کلمه اصلی و فرعی نموده و در بخش های دیگر از آن غافل شوید؛ محتوای شما اصلا سئو شده محسوب نخواهد شد.

استفاده از تگ تایتل جالب و مهیج

تگ تایتل جزو بخش های مهم سئو داخلی به حساب می آید زیرا به وسیله آن است که گوگل از کیورد اصلی باخبر می گردد. در نوشتن تگ تایتل بهتر است که کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان بیاورید. به اضافه این که عبارتی جالب و هیجان انگیز بنویسید. در این راستا می توانید از کلماتی همچون مهمترین، بهترین، شگفت انگیز ترین و… استفاده نمایید. مهم تر از همه این که افزودن یک عدد به این عنوان معجزه می کند و تاثیر خوبی بر سئو داخلی می گذارد.

استفاده از اسکیمای سوالات

بکارگیری اسکیمای سوالات موجب جلب توجه کاربران شده و شانس کلیک کردن بر سایت شما را افزایش می دهد. در نوشتن این سوالات بهتر است خودتان را جای کاربر بگذارید. سپس با طرح سوالات احتمالی او و پاسخ های مناسب کاربر را به سایت خود هدایت خواهید کرد. به تبع آن نیز رتبه  سایت افزایش می یابد.

سئو خارجی

همان طور که گفته شد سئو خارجی نیز جزو خدمات ما محسوب می شود. منظور از آن انجام اموری در بخش بیرونی سایت است که از قضا موجب بهبود رتبه سایت می گردد. اگر قرار باشد کارهایی را که جزو سئو خارجی به حساب می آیند به صورت کلی نام ببریم؛ به سه دسته زیر خواهیم رسید:

  • ایجاد و ساخت بک لینک ها
  • برندینگ (برند سازی)
  • فعالیت مستمر و تعاملی در شبکه های اجتماعی

با توجه به موارد نامبرده شده سئوی خارجی را می توان مجموعه ای از اقدامات دانست که در فضای آنلاین انجام می گیرند. هدف از آنها نیز کسب اعتبار برای سایت از سوی گوگل است. اگر می خواهید یک سایت  قوی داشته باشید؛ لازم است در کنار سئوی خارجی به دیگر اقسام سئو سایت نیز توجه کنید. کمی قبل از پارامترهای مهم در سئوی خارجی نام بردیم. اکنون قصد داریم به بررسی کوتاه هر یک از این پارامترها بپردازیم.

ایجاد و ساخت بک لینک ها

بک لینک در سئوی خارجی جزو مهم ترین پارامترها محسوب می شود.  منظور از آن نیز لینک های ارجاعی به سایت شما از سوی سایت های دیگر است. در ایجاد بک لینک ها آنچه اهمیت دارد طبیعی بودنشان می باشد؛ برای ساخت بک لینک های طبیعی نیز باید از دانش و تخصص کافی برخوردار باشید؛ یعنی چیزی که تیم ما در آن تبحر خاصی دارد.

در غیر این صورت گوگل سایت شما را پنالتی (جریمه) خواهد کرد. توجه داشته باشید این پنالتی شدن هزینه گزافی برایتان خواهد داشت؛چرا که پس از آن سایت شما از کلیه صفحات نتایج جستجوی گوگل حذف می شود. بد نیست بدانید یکی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع بک لینک، رپورتاژ آگهی است. در واقع رپورتاژهای آگهی متن هایی تبلیغاتی هستند که در وب سایت های دیگر درج شده اند؛ و به طور غیر مستقیم و نامحسوس به تبلیغ وب سایت و کسب و کار شما می پردازند.

عوامل موثر بر کیفیت بک لینک ها

ایجاد بک لینک ها از یک سو موجب افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. از سوی دیگر نیز به واسطه ارجاع لینکی از یک سایت دیگر به وب سایت شما با بهبود رتبه سئو روبرو خواهید شد. منتها همه اینها مشروط به ساخت بک لینک هایی با کیفیت و درست و حسابی است. کیفیت بک لینک ها از عوامل زیر تاثیر می پذیرد:

  • اعتبار سایت مبدا
  • وجود ارتباط موضوعی میان دو سایت مبدا و مقصد
  • انکر تکست نوشته شده برای بک لینک
  • موقعیت قرار گیری لینک در سایت مبدا
  • لینک های فالو یا نوفالو و…

 

اعتبار سایت مبدا

دامین اتوریتی سایت مبدا جز مواردی است که حسابی بر کیفیت بک لینک ها تاثیر می گذارد؛ یعنی اگر از سایت های معتبر  به سایت شما لینک داده شود؛ سطح کیفیت بک لینک ایجاد شده نیز افزایش می یابد. به تبع آن هم توجه گوگل به سایت شما جلب خواهد شد. زیرا به این ترتیب بازدید سایت شما بیشتر شده و رضایت کاربران هم به مراتب بالاتر می رود.

وجود ارتباط موضوعی میان دو سایت مبدا و مقصد
وجود ارتباط موضوعی میان دو سایت مبدا و مقصد

وجود ارتباط موضوعی میان دو سایت مبدا و مقصد

هرچه میان سایت مبدا لینک و سایت شما ارتباط موضوعی بیشتری وجود داشته باشد؛ سئوی سایت بهبود بیشتری خواهد یافت. به این ترتیب گوگل به با کیفیت بودن سایت شما پی خواهد  برد. زیرا آنقدری سایتتان معتبر و جامع بوده که توسط وب سایت رقیب به کاربران توصیه و معرفی شده است! در عمل ممکن است چنین کاری کمی سخت باشد بنابراین تیم ما به عنوان قویترین و برترین سئوکار پیشنهاد می دهد؛ به سراغ سایت هایی بروید که به طور غیر مستقیم با وب سایت شما مرتبط هستند.

 

انکر تکست نوشته شده برای بک لینک

اگر با مفهوم انکر تکست آشنایی ندارید باید بگوییم که منظور از آن همان متنی است که به سایت شما لینک داده می شود. انکر تکست باید کلمه کلیدی اصلی و فرعی وب سایتتان را در خود داشته باشد. زیرا این موضوع موجب دریافت سیگنال های مثبت توسط گوگل می شود. به این ترتیب موتور جستجوی گوگل از حیطه فعالیت سایت شما مطلع خواهد شد.

موقعیت قرار گیری لینک در سایت مبدا

بد نیست بدانید  که حتی موقعیت و جایگاه قرار گیری لینک در سایت مبدا نیز جزو فاکتورهای موثر بر کیفیت بک لینک ها است. از نظر گوگل ارزش یک لینک ارتباط مستقیمی با جایگاه آن دارد. به عنوان مثال لینک های به کار رفته در محتوای یک سایت قوی تر از سایر لینک ها هستند. با این تفاسیر در سئوی خارجی حتماً باید این نکته را مد نظر قرار دهید.

لینک های فالو یا نوفالو

در سئوی خارجی سایت لینک ها از نظر مبدا به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. البته دسته بندی دیگری برای آنها نیز وجود دارد که از نظر نوع ارجاع است. به این ترتیب دو نوع لینک فالو و نوفالو را خواهیم داشت. لینک های فالو ( DoFollow) آنهایی هستند که توسط گوگل ردیابی شده و سپس به صفحه مقصد می خزند. در حالی که لینک های نوفالو (NoFollow) همان طور که از نامش پیدا است به وسیله گوگل دنبال نمی شوند.

احتمالاً خودتان نیز دریافته اید که لینک های نوفالو ارزش چندانی برای سایت ها ندارند. چرا که مورد توجه و ردگیری ربات های موتور جستجو قرار نمی گیرند. با این حساب اگر می خواهید به کمک بک لینک ها سئوی خارجی سایت خود را ارتقا دهید؛ حواستان باشد که لینک های فالو را خریداری کنید. البته با دریافت خدمات ما دیگر از این بابت هیچ دغدغه ای نخواهید داشت. زیرا شرکت مولتی رایان و مجموعه های آن یعنی سئوکار برتر و… کلیه مراحل طراحی سایت، افزایش رتبه سایت، تولید محتوا و… را با عالی ترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت انجام می دهند.

 اهمیت برندینگ (برند سازی) در سئو سایت

برند سازی جزو اقداماتی است که در حیطه سئو خارجی انجام شده و تاثیر فوق العاده ای بر ارتقای رتبه سایت در گوگل می گذارد. منظور از برندینگ یعنی کسب و کار خود را به نحوی در میان مردم جا بندازید که از سایر رقبا متمایز شوید. با این تفاسیر ابتدا باید به شناسایی دقیق بازار هدف خود بپردازید. پس از نیاز سنجی لازم است محصول یا خدماتی منحصر به فرد را ارائه دهید. سپس می توانید با تولید محتوا، بازاریابی محتوا، ریپورتاژ آگهی و … برند خود را بسازید و آن را میان مردم ماندگار کنید.

چنانچه گوگل سایت شما را به عنوان یک برند تجاری بشناسد؛ آن را در صفحه اول نتایج جستجوی خود قرار می دهد . با این حساب نه تنها رتبه  سایت شما افزایش می یابد بلکه درآمد زایی بیشتری نیز در پیش خواهید داشت. لازم به ذکر است که برند سازی نیازمند برنامه ریزی و استراتژی های صحیح، صرف زمان و مهم تر از همه دانش تخصصی است. اکنون اگر قصد برندینگ سایت خود و بهبود رتبه آن را دارید می توانید با کارشناسان مولتی رایان تماس بگیرید.

فعالیت مستمر و تعاملی در شبکه های اجتماعی

فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام گامی هوشمندانه است؛ چرا که حتی در برند سازی نیز تاثیر به سزایی دارد. کافی است بر اساس جامعه هدف خود به تولید محتوا در فرمت صحیح بپردازید. به این ترتیب سایت و کسب و کار اینترنتی شما به راحتی دیده خواهد شد. سپس کاربران از این شبکه های اجتماعی به وب سایت شما هدایت می شوند. همین امر به خودی خود موجب بالا رفتن رتبه  سایت می گردد.

خدمات سئو کار

خدمات سئوکار که به بهترین شکل ممکن توسط سئو کار برتر نیز ارائه می شود؛ شامل کلیه فعالیت هایی است که در یک وب سایت انجام می گردد. ( داخل و خارج آن) هدف از این اقدامات این است که کلمه های کلیدی آن وب سایت در صفحه ابتدایی موتورهای جستجو قرار بگیرد. لازم به ذکر است که نمایش وب سایت شما در صدر نتایج جستجو تنها بخشی از خدمات سئوکار برتر است. بخش دیگری از فعالیت های قویترین سئوکار به حفظ و تثبیت این جایگاه مربوط می شود.

بنابراین مبادا تصور کنید که با سئو کردن سایت خود دیگر همه چیز تمام شده و کاری برای انجام دادن باقی نمی ماند! به خصوص که الگوریتم های گوگل به طور منظم تغییر کرده و با توجه به این که گوگل موتور جستجوی محبوبی در کشورمان است؛ در نتیجه در ادامه نیز به خدمات سئو کار نیاز خواهید داشت. در واقع هر وب سایت و هر کسب و کاری که سایتی برای خود راه انداخته نیازمند ببهترین سئو کار خواهد بود.

چرا به خدمات سئو کار برتر نیاز داریم؟

همان طور که گفته شد سئوکار برتر یارای شما عزیزان در زمینه بهبود رتبه سایت خواهد بود. به این ترتیب به راحتی رتبه وب سایتتان نزد موتورهای جستجو بهبود یافته و بالا می رود. از جمله مهم ترین خدمات سئو کار برتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع اشکالات فنی سایت
  • تولید محتوا و مدیریت آن
  • ساخت بک لینک به صورت طبیعی
  • عملکردی متمرکز و فعال در دایرکتوری های هدف
  • ایجاد و مدیریت وبلاگ و…

رفع اشکالات فنی سایت

پیش از این که بهینه سازی سایت خود را به سئوکار بسپارید باید مشکلات فنی آن بر طرف شود. در غیر این صورت حتی قویترین سئو کار نیز نمی تواند کاری برایتان انجام دهد! بر همین مبنا سئو کار برتر پیش از هر گونه اقدامی از مناسب بودن زیر ساخت های فنی سایت اطمینان حاصل می کند. به این صورت که در اولین گام از سئو سایت به بررسی مشکلات فنی آن می پردازیم. در صورت وجود هر گونه اشکال به حل و فصل آن پرداخته و سپس وارد مراحل بعدی می شویم.

 

تولید محتوا و مدیریت آن

در سئو سایت تولید و مدیریت محتوا اهمیت قابل توجهی دارد. در واقع لازم است که وب سایت شما با محتواهای در بر دارنده کلمه کلیدی مورد نظرتان پر شود. مولتی رایان تولید  محتوا را به عنوان خدمات سئو کار انجام می دهد؛ اما مدیریت محتوا مقوله ای مجزا بوده که پس از  شروع به کار سایت سئو شده مطرح می شود.

بسیاری از صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی ترجیح می دهند شخصاً به مدیریت محتوا بپردازند. البته که قیمت سئو نیز در این تصمیم گیری بی تاثیر نیست. با این حال چنین کاری در عمل زمان بر بوده و مهم تر از همه دانش و تجربه خاصی را می طلبد. به خصوص که باید به آنالیز و استخراج کلمه های کلیدی جدید بپردازید؛ محتواهای پیشین را به روز رسانی کرده و مطالبی جدید و تازه به سایت خود بیفزایید و…

حضوری پر رنگ در شبکه های اجتماعی مختلف

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم موتورهای جستجو به فعالیتتان در شبکه های اجتماعی نیز توجه می کنند؛ یعنی میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مختلفی معیاری برای بالا رفتن رتبه کلمه های کلیدی تان خواهد بود. هرچه حضور پر رنگ تری در فضای مجازی داشته باشید ترافیک بیشتری نیز به سمت سایتتان هدایت می شود. بنابراین سئو کار برتر راه اندازی حساب کاربری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام را نیز جزو خدمات خود قرار داده است.

ساخت بک لینک به صورت طبیعی

احتمالاً خودتان نیز می دانید که لینک سازی یا بک لینک یعنی بتوانید از سایت های دیگر برای سایت خودتان لینک کسب کنید. ناگفته نماند که به مرور زمان از اعتبار و کارایی این بک لینک ها کاسته شده است. با این حال هنوز هم می توان از آنها برای بهبود بخشی به رتبه سایت کمک گرفت. توجه داشته باشید اگر بک لینک ها به طور طبیعی ساخته و ایجاد نشوند؛ نه تنها باعث قوت و بالا رفتن رتبه سایت نمی گردند؛ بلکه آسیب های قابل توجهی را برای وب سایت به همراه خواهند داشت.

عملکردی متمرکز و فعال در دایرکتوری های هدف

هر وب سایتی بسته به حوزه فعالیت خود دایرکتوری هدف متفاوتی دارد. در مجموع دایرکتورهای هدف آنچنان قدرتی دارند که عملکردی فعال و متمرکز در آنها موجب بالا رفتن رتبه سایت خواهد شد. بر همین مبنا تیم مولتی رایان این مورد را نیز در میان خدمات سئوکار برتر گنجانده است.

ایجاد و مدیریت وبلاگ

کارشناسان ما در سئو کار برتر معمولاً پیشنهاد راه اندازی وبلاگ برای اغلب سایت ها را می دهند؛ چرا که وبلاگ ها امکان انتشار انواع محتواها را برای شما فراهم می کنند. اگر خاطرتان باشد در خصوص تاثیر محتوا بر بالا رفتن رتبه  سایت نیز توضیحاتی را ارائه نمودیم. با این تفاسیر حتی می توانید ایجاد وبلاگ های گوناگون و مدیریت آنها را نیز از میان خدمات بهترین سئوکار سفارش دهید.

قیمت سئو

اکنون که با اهمیت سئو آشنا شدید  و می دانید که سئو چیست بدون شک می خواهید برای سئو سایت خود اقدام کنید. مطمئناً شما نیز ترجیح می دهید از خدمات قویترین سئو کار استفاده نمایید. شاید هم مایلید شخصاً آموزش سئو را دریافت کرده و سپس آن را بر سایت خود یا دیگران پیاده نمایید. در هر صورت در ابتدای امر باید از قیمت سئو مطلع شوید.

البته قیمت سئو سایت بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: میزان پیچیدگی پروژه، شرکت سئوکار، قویترین و بهترین بودن سئوکار و… روی هم رفته تعرفه های سئو به طور شفاف در سایت سئو کار برتر موجود است. با نگاهی به لیست قیمت خدمات سئو کار برتر و مولتی رایان به مقرون به صرفه بودن آن پی خواهید برد.

اصول سئو چیست

در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مهم ترین اصول سئو آشنا کنیم؛ بنابراین اگر می خواهید بدانید که اصول سئو چیست باید بگوییم برخی از مهم ترین این اصول به شرح زیر است:

  • تولید محتوا
  • کلمه های کلیدی متناسب با نیاز کاربر
  • بهینه سازی عنوان صفحه
  • بهینه سازی توضیحات متا (متا دیسکریپشن)
  • بهینه سازی تگ های هدر
  • بهینه سازی و ساده نگه داشتن URL
  • استفاده از بک لینک های بهینه و…

تولید محتوا

در مبحث سئو و رتبه بندی سایت ها محتوا جزو فاکتورهای بسیار مهم محسوب می شود.  اگرچه تولید محتوا در انواع مختلف متنی، ویدیویی، صوتی و تصویری انجام می گیرد؛ اما محتوای متنی سئو شده تأثیر ویژه ای بر بهبود سئوی سایت دارد. هرچه محتوای نوشته شده طولانی تر باشد از نظر سئو نیز کاربردی تر است؛ چرا که به این ترتیب محتوای شما کلمات کلیدی بیشتری را در خود جای می دهد. به تبع آن نیز اطلاعات مفصل تری به کاربر ارائه می شود.

با این تفاسیر تولید محتوای متنی زمانی می تواند رتبه سایت را بهبود دهد که: در عین داشتن کیفیت نسبتاً طولانی نیز باشد؛ البته به گفته متخصصین حوزه وب و سئو محتوایی با طول حداقل 2000 کلمه را می توان از نظر سئو مناسب دانست. از طول مناسب محتوا که بگذریم تولید و انتشار محتوای جدید و به روز نیز موجب بالا رفتن سئوی سایت خواهد شد. توجه داشته باشید تولید محتوای تر و تازه از یک سو موجب جلب رضایت کاربران خواهد شد. از سوی دیگر گواهی بر فعال بودن وب سایت شما است. در مجموع نیز این موضوع مورد خوشایند موتورهای جستجوی گوگل و… قرار می گیرد.

اگر دستی در تولید محتوا داشته باشید حتماً می دانید  که تولید محتواهای تازه و همین طور با کیفیت امری دشوار است. به خصوص اگر قصد تولید محتوای مستمر را در فواصل معین داشته باشید. در چنین شرایطی پیشنهاد می دهیم به سراغ محتواهای قدیمی تر وب سایت خود رفته و آنها را بروز رسانی کنید. در این صورت حتماً باید تاریخ ویرایش و آپدیت مقاله های خود را نیز ذکر کنید.

کلمه های کلیدی متناسب با نیاز کاربر

همان طور که گفته شد کلمات کلیدی جزو عوامل موثر بر بهبود سئو سایت هستند. در انتخاب این کلمه ها باید نهایت دقت را به خرج داده و کلماتی با ویژگی های زیر را برگزینید: کلماتی که موضوع محتوا را نشان داده و همین طور با نیاز و خواسته کاربران متناسب باشد. در واقع باید به شناسایی و آنالیز کلماتی بپردازید که توسط مخاطبان هدفتان جستجو می شود. انتخاب کلمه هایی کلیدی مرتبط با موضوع محتوا همچنین موجب ایندکس شدن صحیح این کلمات توسط موتورهای جستجو می شود.

بهینه سازی عنوان صفحه

اکنون که به اهمیت محتوا و تاثیر آن بر رتبه  سایت پی بردید نوبت به بهینه سازی عنوان صفحه می رسد. لازم به ذکر است که این عنوان به طور قابل توجهی بر سئوی داخلی تاثیر می گذارد؛ بنابراین باید فکری برای بهینه سازی عناوین نمایید. یعنی هر صفحه عنوانی منحصر به فرد و خاص برای خودش داشته باشد. به اضافه این که بهتر است تعداد کاراکتر این عنوان از 60 تا بیشتر نشود. مهم تر از همه این که باید کلمه کلیدی اصلی خود را در این عنوان بگنجانید. در غیر این صورت همواره این احتمال وجود دارد که از موتورهای جستجو امتیازی دریافت نکنید!

بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن را باید یک پاراگراف کوتاه و مختصر بدانیم؛ که در نتایج جستجو و زیر URL به نمایش در می آید. بهینه سازی توضیحات متا یعنی آن را حداکثر در 160 کاراکتر بنویسید. به اضافه این که با جملات خود کاربر را ترغیب به کلیک کردن و ورود به سایتتان نمایید.

در این توضیحات حتی می توانید از کلمه های کلیدی اصلی و فرعی خود نیز استفاده نمایید. به این ترتیب کافی است هر یک از این کلمات کلیدی توسط کاربر جستجو شوند؛ سپس متا دیسکریپشن پر رنگ تر از دیگر سایت ها شده و به خودی خود موجب جلب توجه کاربران می گردد.

بهینه سازی تگ های هدر

منظور از تگ های هدر همان عناوین و تیترهایی است که در یک صفحه به کار می رود. این تگ ها با نام های  H1 تا H6 نیز شناخته می شوند. توجه داشته باشید برای بهینه سازی تگ های هدر باید در هر صفحه تنها یک تگ H1 را به کار ببرید. علاوه بر اینها از کلمه کلیدی اصلی در تیتر خود استفاده کنید. همین تگ است که در کنار عنوان صفحه توسط موتور جستجوی گوگل بررسی می شود.

با این تفاسیر نباید از بهینه سازی آن غافل شوید. ناگفته نماند که تگ های فرعی H2 و H3 نیز اگر حاوی کلمه کلیدی باشند؛ به نتایج بهتر و مطلوب تری ختم خواهند شد. با همه اینها توصیه کارشناسان سئوکار برتر مبنی بر این است که عناوین را در وهله اول برای کاربر بنویسید نه موتور جستجو!

 

بهینه سازی و ساده نگه داشتن URL

در بررسی اصول و مبانی سئو از URL نیز نام بردیم چیزی که اغلب افراد به آن بی توجهی می کنند. بهبود بخشی سئو سایت از طریق ارائه URL ساده و خوانا نیز امکان پذیر است. یعنی در URL خود کلماتی را به کار گیرید که به توصیف محتوایتان می پردازند. بگذارید یکی از تکنیک های طلایی کارشناسان مولتی رایان را برایتان بگوییم؛ کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را در URL به کار ببرید.

استفاده از بک لینک های بهینه

بک لینک ها از دیگر اصول مهم سئو محسوب می شوند. منظور از آنها نیز یعنی لینکی در یک وب سایت برای معرفی وب سایتی دیگر درج شود. توجه داشته باشید بک لینک ها می توانند موجب افزایش رتبه سایت شوند؛ اما مشروط به این که اولاً مرتبط با محتوای سایت خودتان بوده و ثانیاً در وب سایت های معتبر و خوش نام درج شده باشند.

هرچه کیفیت بک لینک ها بالاتر باشد موتورهای جستجو به این نتیجه می رسند که محتوای سایت شما برای کاربران پر فایده تر است. در نهایت نیز امتیازاتی را به سایتتان اعطاء خواهند کرد که به بالا رفتن رتبه آن می انجامد.

آنچه قصد داشتیم درباره سئو بگوییم

سئو به معنای رعایت یک سری اصول برای جلب توجه موتورهای جستجو و کسب رضایت کاربران است. هرچه سئو سایت شما قوی تری باشد به تبع آن نیز جایگاه بالاتری در نتایج جستجو خواهید داشت. سئو به سه بخش داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می شود.

نوع داخلی شامل فعالیت هایی همچون تولید محتوا است که داخل سایت انجام می شود. سئوی خارجی را می توان شامل لینک بیلدینگ (لینک سازی) و سایر امور بیرونی سایت دانست.

از طرفی سئو تکنیکال نیز به زیر ساخت های فنی سایت مربوط می شود. از اینها گذشته روش های انتخابی سئو سایت در یک تقسیم بندی شامل موارد زیر است: سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری. نوع کلاه سفید  زمانبر اما کاملاً قانونی و اصولی است. در  نوع کلاه سیاه از تکنیک هایی بر خلاف قوانین گوگل استفاده می شود. کلاه خاکستری نیز چیزی ما بین دو نوع نامبرده شده است.

  1. سئو چیست؟

سئو به مجموعه ای تکنیک ها گفته می شود که باعث رشد یک سایت در گوگل و انتقال آن به صفحه ی 1 می شود.

  1. انواع مختلف روش های سئو کدام ها هستند؟

سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش سئو – سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه – سئوکار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *